Logo

Hjemmekinoplanleggingen min trenger hjelp.

Skriv et svar
12.02.2008 20.38.43 #1 av 3
Postet av: Merovee
Hei til alle dere på Hjemmekino.no, dere driver en flott ressurs, og jeg bruker deres anbefalinger ganske ofte, så takk for det.
Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg litt, da jeg ikke har spesielt stor innsikt i hvordan systemene fungerer. Jeg har spart opp nesten 25.000 til min første hjemmekino, i tillegg til PS3'en jeg kjøpte for en stund siden. Akkuratt nå blir Playstationen spilt av på en gammel crtskjerm som er moden for en oppgradering. Her er tingene jeg har planlagt å kjøpe inn hittil:

Panasonic TH-42PV70 9000,- ca
Acer Aspire L500 4000,- ca

Nå, koblet med PS3'en min bør de bli moro visuelt sett, og pc'en kan fikse mye annet moro. det som gjenstår er lyden. Jeg aner ikke hvordan jeg bør handle inn da, og siden jeg ikke vil kaste bort penger så spør jeg dere om hjelp. Har lenge vært en fan av Bose, og tenkte på disse, men igjen, vet ikke om de kan kobles til i det hele tatt. Kan dere hjelpe med å si hva jeg trenger for å få en kvalitetslyd?
Det er fint hvis høytalerene er forholdsvis små, siden jeg flytter på hybel om noen måneder, og det vil være upraktisk med store bokser av noen høyttalere. budsjettet ligger vel da på 7 000 - 11 000, men vil gjerne spare penger hvis det går ann.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2008 09.56.51 #2 av 3
Du trenger en reciver ved siden av høytalersette, noe du har cirka 3500kr tilgode for hvis du kjøper det tenkte oppsettet. Syntes også Bose lager gode produkter, det er imponerende hvor god lyd de er i de små "cubene". Som reciver ville jeg anbefalt Yamaha RX-V661 da den har falt mye i pris og gir mye for pengene. Den har bla 2*HDMI innganger og støtte for MPCM, eller lettere sagt ukomprimert lyd. PCM er en forkortelse for Pulse-Code Modulation og er en ukomprimert teknikk for digital lyd. Denne denne teknikken brukes på vanlig CD plater, men da i stereo. MPCM eller LPCM er da i multikanal, eller lettere sagt ukomprimert lyd med støtte for opptil 8 dedikerte kanaler. (7.1) Dette gjør at du vil få ett stort løft til din PS3 som BD-Spiller da bla vokalene blir fyldigere, det blir bedre dynamikk og flere detaljer i lydbildet kommer fram. Eneste ulempen med reciveren er at den ikke konverterer analoge signaler til digitale. Men ellers en flott reciver som har ett ganske så nøytralt lydbildet, men er også engasjerende og dynamisk.

Les test av produktet her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... estid=3164

Mer info her:
http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=130

For å koble til dette kjører du en HDMI kabel for overføring av Lyd og Bilde fra PS3 til reciver. HDMI/DVI fra PC til Reciver og en HDMI fra reciver til TV. Det og pluss høytalerkabler.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2008 12.05.41 #3 av 3
Postet av: Merovee
Tusen Takk, var akkuratt det jeg trengte å vite
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar