Logo

Hjemmekinoets kvalitet

Skriv et svar
19.04.2008 15.46.09 #16 av 21
Postet av: Stepan
Takk! :D Har bestillt de, men får de i løpet av den nåkommende uka. Men den bassplugg som du nevnte. Hvor får man kjøpt den? og er det ikke bedre å la det være fri vei fra det inndre og ut?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.04.2008 17.13.50 #17 av 21
Du får nok kjøpt det hos din lokale hifi-butikk, eller du kan lage en selv av skumgummi som er sylinderformet med ett medium stort hull i midten.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.04.2008 17.26.55 #18 av 21
Postet av: Stepan
Hmm, det må vi prøve! ;) Takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2008 18.56.32 #19 av 21
Postet av: Stepan
Jeg har et lite problem med de nye høyttalerne; Dynavoice F6 Calvados. Selve høyttalerne vil ikke gi fra seg så god lyd, det er nesten bare diskanten som spiller som man kan høre. Det er 2*basser i de, men de lager nesten ikke lyd. De er på 6,5". Jeg har en liten 6" sub som er mye sterkere og bedre en de. Spiller de så svakt fordi de er på 125w mens forsterkeren min er på 120w. Litt rart...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2008 19.31.04 #20 av 21
Det er det nok ikke nei, det er nok noe du kan få gjort på innstillingene på reciveren din. Se om du ikke har på en spesiel equlizer-mode på. Sjekk også at crossoverfrekvensen ikke er for høy, og sjekk din "Tone Control", Se om det hjelper med "Pure audio mode" og pass på at kablene er riktig tilkoblet/sitter ordentlig i. Altså, det er mye som kan være årsaken til dette, men se om dette funker før man går dypere inn i hva som kan være årsaken.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.05.2008 10.33.12 #21 av 21
Postet av: Stepan
Hmm, jeg vet ikke helt om det var crossoverfrekvensen jeg satte på mindre, men det virker iallefall slik nå. Jeg fjernet den eksterne bassen fra innstillingene på forsterkeren, og det ser faktisk ut til at alle høyttalerne virker bra! Takk! :D Du er ikke dum du! :P

Hehe! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar