Logo

Hjemmekino pc

Skriv et svar
06.11.2005 21.24.14 #1 av 2
Postet av: frawo
Hei

Har 15.000 NOK som skal brukes til å bygge en pc til hjemmekino.
Skal kunne drifte prosjektor og thx høytalere. Samt være mediebibliotek for alle mine bilder og musikk.

Har kabeltv med bredbånd og ip telefon som skal innom samme kasse. Det er også 3 andre pc i nettverk fra denne.

Spill er også aktuelt å kjøre på pc/prosjektor.

Kan til nød gå opp til 20.000,-, men da blir det færre høytalere.

Lar det seg gjøre å få like god lyd og bilde fra pc som fra dedikert anlegg?
Og hva bør jeg satse på? (tenker da mest på deler til pc).

mvh
Frank
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 22.44.54 #2 av 2
Postet av: kid
Skal en del til å få det tilnærma større dedikerte anlegg, men for vanlige dødelige lar det seg ordne ganske knirkefritt.

Siden det høres ut som du skal kjøre en del applikasjoner ville jeg satset på et stabilt og stillegående hovedkort med amd platform. AMD64 3800+ er ikke et dumt valg, kombinere dette med OCZ 1024MB DUAL og en WD Raptor 74gb 10.000Rpm disk, så er det ikke stort som begrenser deg iallefall. Budsjettet ditt er jo faktisk ganske bra, så du har egentlig råd til å legge på et GeForce 7800 GT skjermkort. Til min htpc bruker jeg bare GeForce 6600 GT foreløpig, men det takler alt jeg har behov for. Så du får vurdere hvor mye penger du vil legge i dette.. Jeg bruker min htpc til filmer, musikk, spill, surfing og msn. Fungerer helt greit. Jeg endte på 12.000,-
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar