Logo

Hjemmekino med parabol TV

Skriv et svar
19.10.2007 22.25.10 #1 av 4
Postet av: arntey
Hei.

Er helt blank på dette, men håper noen her kan hjelpe meg!
Tidligere har jeg bare hatt vanlig kabel til tven, og da har hjemmekinoanlegget fungert helt fint til alle tv-sendinger. Nå som jeg har fått installert denne canal digital boksen, og har dette inn via den ene scart inngangen får jeg ikke sorround lyd.
Får ikke koblet inn noe annet enn scart bak på canal digital dekoderen heller!
Høres sikkert helt håpløst ut i deres kretser, men håper noen kan gi meg noen nyttige råd!

På forhånd takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2007 13.11.55 #2 av 4
Postet av: ingobingo
er det en utgang på boksen merket spdif eller digital out (noe som ligner)
En coax eller en fiber utgang?

Dette er det mest sannsynlig og da kan du bruke den utgangen til forsterkeren din...

Har du sett etter en HDMI utgang...(flatt lite hull)

Hvis ikke noe av dette er så blir det ikke noe Surround lyd...
Det du kan gjøre da er å koble den til analogt med phono plugger..en hvit og en rød...da fårdu i allefall lyd på anlegget ditt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2007 19.17.06 #3 av 4
Postet av: Bobben
Det skal også være surround over scart på mange filmer. Filmer som sendes i stereo er ofte kodet med Dolby ProLogic II som gir 5.1 lyd men ikke i digitale separate kanaler som i Dolby Digital 5.1.

Dersom det er Canal Digitals HD mottagere så har den en bug som gjør at den går over til mono etter at man har sett på Cartoon,Nickelodeon,Eurosport,National Geographic eller Jetix. For å få tilbake stereo må mottageren slås av og på med fjernkontrollen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2007 06.49.55 #4 av 4
Postet av: arntey
Ja, det finnes en spdif utgang! Takk for hjelpen! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar