Logo

Hjelp til valg av høytalere.

Skriv et svar
07.03.2006 09.06.33 #1 av 5
Postet av: DVDKOS
Har i dag en Sony STR-DB840 Reciver, Pioneer DV-717 dvd + mission 782 sine front høytalere. Dette ble kjøpt inn for 5 år siden. Siste tilskudd er InFocus 4805 prosjector som ble kjøpt for 1 år siden. Det jeg ønsker nå er en center, et par bakhøytalere + en sub. Har forhørt meg der jeg kjøpte anlegget og de anbefaler mission sine bak høytalere + mission center og en sub etter fritt valg. Dette til en samlet pris på 13000 kroner. Da begynner problemet. Min bedre halvdel gjennom mange år mener at 13000 kan brukes på andre nyttige ting. Så må jeg absolutt bruke mission eller kan jeg bruke andre merker som er rimeligere og like bra, og som passer til dem jeg har fra før? Er takknemmlig for svar som jeg kan forsvare til min bedre halvdel. Trenger også hjelp til en rimelig og god sub. For øvrig er rommet dette skal stå ca 20 kvm. Kansje blir dette litt Ole brum ja takk begge deler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 09.30.36 #2 av 5
Postet av: arntos
Om du skal ha center og bakhøytalere som er i samme serie som 782, M78C og M780 blir det dyrt. Men mission har center og bakhøytalere som ihvertfall tidligere kostet 1995,- for paret. F.eks M71 og M77C. Totalt 4000,- pluss at det sikkert er litt prutningsmon. Og når det gjelder sub kan du finne noe annet enn mission. Finnes andre merker som spiller bedre til lavere pris.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 09.48.33 #3 av 5
Postet av: DVDKOS
Takker for svaret. Men det jeg lurer på er om jeg MÅ velge mission til center og bak høytaler eller om det er alternativer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 09.51.26 #4 av 5
Postet av: arntos
Om du ikke velger mission bør du finne høytalere med ca samme klangen. Mission har litt "skarp" lyd. Alternativet er kanskje å finne andre høytalere av engelsk fabrikat. Men har kan kanskje andre bidra bedre enn meg. Men M782 er en knall høytaler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 10.10.46 #5 av 5
Postet av: Torja
Det viktigste er at center høytaleren og front høytalerne har mest mulig lik klang karakter. Så kjøp en Mission center + noen billige bakhøytalere, alternativt noen billige bakhøytaler fra HiFiklubben, merke Gale(Engelsk lyd). Har ikke hørt på disse selv, men koster under 1000,- Sjekk link:
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... e_Sort.htm
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar