Logo

Hjelp til valg av DVD spiller

Skriv et svar
24.08.2004 05.51.29 #1 av 9
Postet av: ninatech
Heisann!

Har surfet litt rundt og sett etter DVD spiller som egner seg bra i hjemmekinoen.
Skal ikke bruker så mye penger på dette da jeg heller skal legge litt i forsterker og høytalere. Har siklet etter disse to.
*Pioneer 575A-K, eller S. Er det bare fargen som skiller dem?
*Asono DVDX70 (Asono sine sider er visst nede idag)
Her er en test av denne

Er det noen entusiaster her som kan komme med et innspill?

På forhånd takk :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2004 09.15.12 #2 av 9
Postet av: Jacob
Forskjellen mellom s og k er kun fargen på 575.

575 er en meget god spiller med god lydgjengivelse og topp bildekvalitet.

En annen spiller som du bør vurdere er Philips DVP 630 som koster rundt 1.400,-

Denne spilleren vant blant annet DVD & Hjemmekinos store DVD spiller test i juni/julin nr av bladet. Denne spilleren tar også DiVX.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2004 11.31.10 #3 av 9
Postet av: Bjarte
Sats på Pioneeren du. Da får du en spiller med topp bildekvalitet og lydkvalitet og som støtter de aller fleste formater inkludert SACD og DVD Audio.

DV 575 er markedets beste kjøp under 3000 kr garrantert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2004 11.54.56 #4 av 9
Postet av: ninatech
Tusen takk:)
Da blir det pioneer'en
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2004 22.15.39 #5 av 9
Postet av: kjetilkl
"ninatech" skrev:Tusen takk:)
Da blir det pioneer'en


Et lite tips. - Jeg var og kjøpte meg ny spiller (enda en :D ) for en måned siden, - jeg skulle bare ha den til å spille av DivX, og havnet på Philips 720SA - Denne er MYE bedre enn pioneeren på DivX/etc, (bedre bilde, spoling, etc) og det eneste den mangler er DVD-Audio (som antagelig dør ut uansett) ... my 2c ..

(det eneste som er utrolig itrriterende ¤%¤%#%¤!"!! med Philipsen er at den er ca 2cm bredere enn standard Midi format :evil: )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2004 23.15.09 #6 av 9
Postet av: nutts
Jeg kjøpte også en Philips 720 for å spille av Div-x og hjemmebrente dvd plater. Så langt har den slukt alt jeg har puttet inn i den, helt super.
Når det gjelder bildet når man spiller av orginale DVD filmer, finner ikke mine øyne noe galt med den heller.
Eneste feilen jeg har funnet, er de sinnsykt skarpe blå led's i fronten på spilleren, 2 stk. ( måtte sette litt tape over dem )
Hadde tenkt å kjøpe meg en ny og bedre spiller til en 6 - 7000, men drøyer nok det litt. ( er faktisk fornøyd med den spilleren til 1400 kr )
Noen som har funnet feil ved 720 spilleren ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2004 07.45.56 #7 av 9
Postet av: Vector
Hei hadde jeg vert deg så hadde jeg kjøpt harman\kardon dvd 31 det er en kjempe spiller til en lav pris :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2004 21.32.14 #8 av 9
Postet av: Johnny
Har nettopp kjøpt Pioneer 575 selv om selgeren anbefalte HK31. Er ikke imponert over Pioneren. Den trenger virkelig linjedobleren sin. Uten den ser ikke bildet noe bra ut på en 42 tommer. Vurdere å gå tilbake til butikken å be om nåde. Grunnen til at jeg ikke valgte HK31 i utgangspunktet var at lillebroren 22 ble slaktet i en test i sommer. For et år siden derimot fikk jo HK sine spillere skryt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2004 15.59.55 #9 av 9
Postet av: torkelom
"Johnny" skrev:Har nettopp kjøpt Pioneer 575 selv om selgeren anbefalte HK31. Er ikke imponert over Pioneren. Den trenger virkelig linjedobleren sin. Uten den ser ikke bildet noe bra ut på en 42 tommer. Vurdere å gå tilbake til butikken å be om nåde. Grunnen til at jeg ikke valgte HK31 i utgangspunktet var at lillebroren 22 ble slaktet i en test i sommer. For et år siden derimot fikk jo HK sine spillere skryt.


Hva slags kabler bruker du, samt er du sikker på at du har fått stilt spilleren på opptimalt bilde??

DVD575 het i fjor dvd565 og kostet 3000,- Med andre ord DVD575 er egentlig en DV646 som kostet 5000,- (litt redusert på bilde, men det er veldig lite....)...

Rart at ikke du får godt bilde på dv-575. På jobben bruker jeg denne på en Panasonic 37" Plasma. Den gir nesten like gode bilder som Sony DVPNS-930QS.....Min referansespiller under 5000,-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar