Logo

Hjelp til kjøp av lcd/plasma...

Skriv et svar
11.06.2006 16.55.32 #1 av 9
Postet av: sekel
Hei! Er ganske frustrert akkurat nå... Syns det er utrolig vanskelig å finne hvilken tv jeg bør kjøpe...

Håper derfor på litt hjelp fra noen her inne...

Bruken vil for det meste bestå i tv titting fra digitalt kabel nett samt fra pc...

Jeg har en DVD spiller av merket Pioneer DVR 630H om dette skulle ha noen betydning.

Prisklasse: 20000(+-)


mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2006 21.40.57 #2 av 9
Postet av: arntos
42PV60 er da en god TV for deg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2006 12.18.19 #3 av 9
Postet av: xuax
"arntos" skrev:42PV60 er da en god TV for deg.


...så lenge design ikke betyr noe:D...
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2006 15.11.17 #4 av 9
Postet av: boly
Sørg uansett for og få sett tv'n med feks. fotball, det avslører om det er en bra eller dårlig tv.

Tenker det sitter mange og iriterer seg over kjappe handler og hakker seg gjennom fotballkamper for tiden, og det er ikke noe som er så surt som og angre på dyre ting.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2006 16.58.12 #5 av 9
Postet av: orso
"boly" skrev:Sørg uansett for og få sett tv'n med feks. fotball, det avslører om det er en bra eller dårlig tv.

Tenker det sitter mange og iriterer seg over kjappe handler og hakker seg gjennom fotballkamper for tiden, og det er ikke noe som er så surt som og angre på dyre ting.

Og i disse tider skulle det ikke være vanskelig å få testet skjermene med fotball....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2006 22.26.56 #6 av 9
Postet av: rontonic
Så fotball på Pioneer 506FDE (som jeg har litt lyst på) på elkjøp i dag, utrolig skuffende, må denne tv'en ha digitale signaler for å være bra? Blir 50" for stort for et godt bilde på analoge signaler? PV60 var mye bedre synes jeg...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2006 22.31.43 #7 av 9
Postet av: xuax
"rontonic" skrev:Så fotball på Pioneer 506FDE (som jeg har litt lyst på) på elkjøp i dag, utrolig skuffende, må denne tv'en ha digitale signaler for å være bra? Blir 50" for stort for et godt bilde på analoge signaler? PV60 var mye bedre synes jeg...


Eller så må man stille inn tv'en bedre. Har sammenlignet pv60 mot 436 og synes pio'n er klart bedre. Husk at 50" er endel større enn 42" noe som bidrar til at du må enten lenger unna eller ha ett bedre signal
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2006 13.22.44 #8 av 9
Postet av: rontonic
"xuax" skrev:...Husk at 50" er endel større enn 42" noe som bidrar til at du må enten lenger unna eller ha ett bedre signal

Var det jeg også lurte på, sitter ca 3-4 meter fra tven i stua mi, og da tror jeg nesten mine analoge upc signaler rett og slett blir for dårlig på 50". Men skal jeg først gå for 50" så er vel pioneeren kanskje det beste valget?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2006 14.56.31 #9 av 9
Postet av: orso
Eller Panasonic 50PV600. Har ikke sett begge to, men Panasonic er kjent for å være mindre kresen på signalene. Sitter du 3-4m ifra går det fint med 50".
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar