Logo

Hjelp til innkjøp av surroundanlegg

Skriv et svar
13.09.2005 12.44.46 #1 av 4
Postet av: -g-
Hei !

Jeg er totalt rookie på hjemmekino med planlegger å gå til innkjøp av et surroundanlegg (ekskl DVD-spiller som jeg allerede har).

Forslag til lydanlegg under 5000 som passer i en nokså liten stue mottas med stor takk.

Anlegget skal primært brukes til filmtitting.

Kona vil helst ha trådløst, hvor mye vil jeg da måtte ut med ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 15.51.30 #2 av 4
Postet av: boly
Du får ta en titt på sidene til elkjøp, siba. osv. der finner du mange komplette system i prisleiet 5000.-

Har selv ingen erfaring med disse systemene, men det er stortsett seriøse merker ser jeg.

Helt tråløst blir det dog ikke, høytalerene må jo ha strøm......og da hadde jeg lagt pengene i et system til samme pris der det kansje er brukt mer til lydbiten, med vanlige høytalerkabler. Man får kjøpt høytalerkabler som er ca 1mm tykke, disse er enkle og legge under lister osv. :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2005 21.19.19 #3 av 4
Postet av: kid
Personlig liker jeg Pionèer best i den prisklassen hos Elkjøp.
Hovedsaklig pga. at jeg synes du får en kurant lyd, kan spille høyt og samtidig "greit". Ikke minst så har de smale, tynne og fine "sub`er" hvis man kan kalle det det, som lett plasseres ved siden av sofa eller lignende. Som også gir presise dunk, riktignok ikke dype. Men bra, til filmopplevelse. Dette gir faktisk god lyd, til prisen å bedømme. Jeg hadde aldri vurdert noe annet i den prisklassen

Lykke til :!::wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2005 21.22.20 #4 av 4
Postet av: Labbetuss
Sony har et system som baserer seg på trådløs overføring, men da må du desverre legge mye mer penger på bordet. Til fem tusen må du nok basere deg på å få ledninger til høyttalerne ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar