Logo

Hjelp til innebygd lerret

Skriv et svar
07.04.2007 18.37.44 #1 av 4
Postet av: Toralfsen
Jeg skal bygge hus og vil ha en hjemmekinoløsning med tv og skjult lerret i taket. Jeg ser at Bang og Olufsen anbefaler lerret fra Stewart. Disse kan bygges inn i taket, slik at bare en sprekk i taket vises når lerretet ikke er i bruk. Jeg vil ikke betale så mye som et slikt lerret koster (Stewart koster vel fort 70000), men vil gjerne ha denne løsningen. Noen som har noen anbefalinger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2007 20.13.19 #2 av 4
Postet av: dr_k
kommer litt ann på taket ditt. Men hvis det er gips/takplater må det vel gå med hvilket som helst motorisert lerret. Hvis du evt. klarer å fjerne det meste av "boksen" hvor lerretet og motoren er integrert så tar det vel litt mindre plass. Eneste er vel å få det pent etterpå. Må vel litt saging, sparkling, maling og en god dose med DIY-erfaring. Har tekt på det samme selv men er også litt i tvil om hvor pent jeg klarer å få det gjort.

dr_k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2007 21.28.48 #3 av 4
Postet av: Rune
Siden du skal bygge huset nå burde det gå fint å integrere hvilket som helst lerret. Hvis du fester lerretet i samme høyde som takbjelkenge og legger plater under med glippe burde det funke bra.

Har selv brukt adeo tab-tension lerret motorisert og jeg kan sterkt anbefale det. Da slipper du å bekymre deg for bølger i lerretet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2007 01.44.55 #4 av 4
Postet av: Toralfsen
Takker for svar, skal sjekke ut lerretet du foreslår Rune.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar