Logo

Hjelp til info on hdtv og parabol tuner

Skriv et svar
23.02.2008 08.36.39 #1 av 2
Postet av: mindor76
Jeg er helt ny på dette med HD tv og trenger hjelp.

Jeg har lyst å se fotball VM i sommer i hd og har derfor begynt å se meg etter en tv og en parabol tuner det jeg lurer på er det noe spesielt jeg må ha for å få best mulig bilde. jeg skjønner at jeg må ha hd tuner og tv, men hvilken tv. Jeg har tittet på Panasonic 42" TH-42PX70E/42PV70 for de får du jo nå til ca 9200.-

Jeg har ikke greie på dette med "skalering " dere skriver at det skaleres opp og ned og så er det forskjell på hd og sd sendinger hva har det og si for valg av tv og tuner.

Siden jeg ser mye fotball tenker jeg at jeg må ha en tv og en tuner som snakker samme språk så de slipper å "skalere" opp og ned for da kan man vel få litt hakking i bildet

Takker for alle svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2008 15.30.31 #2 av 2
Det er slik at man nedskalerer og oppskalerer alt atter kilder og oppløsning til fremviser. Dette er nødvendig å gjøre så lenge ikke alle fremvisere og kilder har samme oppløsning. Hvis ikke risikerer man at bildet enten blir for stort eller lite og ikke passenende til skjermen. Om bildet blir hakkete etc eller ikke kommer helt ann på hvor godt TV-apperatet gjør denne jobben.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar