Logo

Hjelp! Projektor endrer lysstyrke

Skriv et svar
01.11.2008 17.26.01 #1 av 5
Postet av: aanonsen
Hei,

Kan noen hjelpe meg med et merkelig problem.
Jeg har en projektor av type Hitachi PJ-TX300.
Problemet er at bildet til stadighet endrer lysstyrke selv om bildet ikk endrer seg (for eksempel når projektor viser desktop i windows).
Projektor har vært inne til service uten å finne noe galt.
Kan det derfor være noe galt med strømmen inn i huset mitt?
Finnes det da mulighet til å rense støy (eller hva det enn er) for å slippe endirngene i lysstyrken?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2009 12.25.47 #2 av 5
Postet av: pabben
Samme problemet har jeg. Projektoren er bare et døgn gammel.. :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2009 13.02.09 #3 av 5
Postet av: aanonsen
Hei pabben,

Jeg har omtrent forsøkt alt som er mulig for å finne ut av dette problemet. Filtret strøm og signaler. Projektor har vært inne for reparasjon flere ganger hos Serviceeksperten, men de hevdet at de ikke så problemet.
Endringen i lysstyrken ble bare værre med tiden og når projektoren var inne for tredje gang så også Serviceeksperten at det var endringer i lysstyrke. De konkluderte da med at det var feil på lampen. Uheldigvis for meg var tredje raparasjon utenfor garantiperioden på 1 år og selv om jeg har bevist at feilen startet i garantiperioden nekter de å bytte pære ettersom de ikke oppdaget feilen før etter garantiperioden var over. Relativt suspekt spør du meg.
Uansett hvis du akkurat har kjøpt denne projektoren vil bytte av pære dekkes av garanti. Får du problemer kan jeg alltids maile deg rapporten jeg fikk fra Serviceeksperten som hevder at det er feil på pæren som skyldes lysstyrkeendringene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2009 19.30.00 #4 av 5
Postet av: Rune
Jeg har iallfall hatt slike tendenser når pæren har nærmet seg slutten av levetiden, men her høres det nesten ut som det er noe annet. Desverre er vel den eneste måten å få verfiisert om det er pæren å bytte den.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2009 08.00.38 #5 av 5
Postet av: teebee
aanonsen: ta kontakt med Hitachi og hør med de om du får byttet pæren på garanti. prøv også selger. kan ikke tenke meg at de ikke gir deg ny pære når du har hatt den inne 3 ganger for samme feil. du har vel egentlig bytterett på hele projektoren etter 3 feil av samme sort?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar