Logo

Hjelp! Prøvd alt, får det enda ikke til!

Skriv et svar
27.10.2010 19.33.05 #1 av 5
Postet av: ChristerMag
Slitt i flere uker nå! Prøvd så mye rart uten at det funker, trodde googling skulle hjelpe, men den gang ei,
så tenkte jeg kunne søke litt mer "profesjonell" hjelp. :?

Bruker:
Ps3 Slim
Tv: Samsung
Hjemmekinoanlegg: Panasonic SA-BT230

Koblinger:
Reciever - Tv : HDMI
Reciever - Ps3 : Optisk Digital

Problem:
Okei, her er dealen. Når jeg spiller filmer og slikt fra recieveren så fungerer alt knall!
Men får verken lyd når jeg ser på tv, eller bruker Ps3'en. Med ETT unntak! Jeg får lyd når jeg er på selve "Hjem" menyen på Ps3 og hvis jeg spiller av nedlastede trailere fra PsShop.

Tenker dette kan ha noe med innstillingene og gjøre. Men vet ikke om det er de på tv-en, ps3-en eller recieveren! Er det noen som har noen gode råd eller liste med innstillinger fra de tre maskinene jeg kan følge? Hatt problemet veldig lenge, og føler virkelig for å få dette til snart! :(
Tusen takk på forhånd!! :biggrin:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2010 17.10.24 #2 av 5
Postet av: teebee
kan ikke regne med å få tv lyd når du ikke har en kabel for det. har ikke unsersøkt ditt utstyr, men har ikke hørt om noen tv som sender ut lyd på hdmi eller en reciver som mottar lyd på hdmi ut.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2010 15.11.35 #3 av 5
Postet av: runefalk
"teebee" skrev:kan ikke regne med å få tv lyd når du ikke har en kabel for det. har ikke unsersøkt ditt utstyr, men har ikke hørt om noen tv som sender ut lyd på hdmi eller en reciver som mottar lyd på hdmi ut.

Du får lyd begge veier viss du har HDMI 1.4 kabel og tv med HDMI 1.4 ARC og en reciver som støtter det :smile:
Samsung 63" 3D Plasma-TV PS63C7700--Onkyo TX-NR809-Vincent SP-331-Sherbourn PA 2-160- Klipsch RF-82II/RC-64II/RS-52II/RB-51II-2stk SVS PC12-NSD DSP-Antimode-PANASONIC 310-PS3-Logitech Harmony One-Get Hd Pvr-Monster-Xindak-Proson-VAN DEN HUL
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2010 09.49.17 #4 av 5
Postet av: Torja
"ChristerMag" skrev:Slitt i flere uker nå! Prøvd så mye rart uten at det funker, trodde googling skulle hjelpe, men den gang ei,
så tenkte jeg kunne søke litt mer "profesjonell" hjelp. :?

Bruker:
Ps3 Slim
Tv: Samsung
Hjemmekinoanlegg: Panasonic SA-BT230

Koblinger:
Reciever - Tv : HDMI
Reciever - Ps3 : Optisk Digital

Problem:
Okei, her er dealen. Når jeg spiller filmer og slikt fra recieveren så fungerer alt knall!
Men får verken lyd når jeg ser på tv, eller bruker Ps3'en. Med ETT unntak! Jeg får lyd når jeg er på selve "Hjem" menyen på Ps3 og hvis jeg spiller av nedlastede trailere fra PsShop.

Tenker dette kan ha noe med innstillingene og gjøre. Men vet ikke om det er de på tv-en, ps3-en eller recieveren! Er det noen som har noen gode råd eller liste med innstillinger fra de tre maskinene jeg kan følge? Hatt problemet veldig lenge, og føler virkelig for å få dette til snart! :(
Tusen takk på forhånd!! :biggrin:

Dette er nok en innstilling i denne Panasonic SA-BT230 systemet som du må selv korrigere. Sjekk medfølgende manual for denne. For å få tv lyd ut på anlegget, må du koble en eller annen lydkabel fra tv til "receiveren". Men optisk fra PS3 til "receiver" skal da funke? Sikker på at du har aktivisert dette via PS3(inn i meny og aktiviser optisk lyd ut i stedet for HDMI lyd ut) og at receiveren oppfatter at den mottar et optisk signal?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2010 18.26.00 #5 av 5
Postet av: ChristerMag
Har ikke prøvd ARC, takk for det! :)

Ja, trodde optisk digital skulle funke. Og skal helt sikkert det også, men er nok en innstilling jeg må endre på. Men for meg som ikke er så rutt på dette,
lurer på hvilken innstillinger som kan være feil. Har følg manualen og slikt så alt er iallefall koblet rikitg, men selve innstiollingene på Ps3'en og reciever jeg er usikker på. Finnes det noe mal på dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar