Logo

Hjelp meg? LCD eller Plasma(trenger masse svar)

Skriv et svar
08.02.2004 17.32.44 #1 av 5
Postet av: daniel
:?: :?: :?:
Hei jeg har 40000 kr (Trenger ikke bruke alle penga)

Jeg skal ha en tv på veggen og lure på hva jeg skal velge(lcd eller plasma)

Har mest lyst på plasma men jeg vil gjerne også spille tvspill og hører det kan brenne skjermen. Er dette riktig? Jeg vil også se på tv.
Lcd hører jeg er litt tregt og dårlig svart nivå.

Bør jeg vente litt, ihåp av lcd blir bedre?Vet noen om noen nye lcd modeller som er på vei?

Håper mange kan hjelpe meg til og gi meg et svar. :idea:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2004 19.25.50 #2 av 5
Postet av: Jacob
Heisann.

Med 40k kan du kjøpe deg mye morro. Jeg ville satset på en plasma. Ulempen er som du selv sier det med innbrenning slik at det ikke er like godt egnet for tv-spill og data som LCD er, men billedkvaliteten ville avgjort valget. LCD blir for dårlig.

Ville vurdert Panasonic sin 42PA20
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2004 09.24.14 #3 av 5
Postet av: Rune
Hvis du skal ha T V'n på veggen så er det også en annen grunn til å velge Plasma i tillegg til billedkvaliteten. De fleste LCD apparater har innebygd tuner og har alle tilkoblingene på selve apparatet, mens svært mange av Plasma TV'ene har egne tunerbokser. Dette gjør at det blir bare en kabel fra den boksen til TV som igjen gjør at det blir enklere å plassere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2004 12.58.51 #4 av 5
Postet av: geiri
En annen ting er at du for 40k får kun en liten lcd tv da lcd tvene er mye dyrere en plasma.
Hadde jeg hatt 40k i lomma i dag så hadde jeg kjøpt meg plasma!.
Noen ting du også kan tenke på når du først velger plasma er:
Kontrast . SLik at sort blir sort.
Ekstern tuner så du slipper 1million ledninger oppover veggen.
Støynivå.
Dette med innbrenning er ett lite problem. Det skal faktisk litt til for å brenne inn bildet. Spesielt når man er klar over risikoen. En annen ting er at innbrenningen ofte forsvinner igjen etter hvert som tven blir brukt.
Bare du ikke sovner på kvelden med nrk sin klokke stående på over natten eller annet stillbilde så berger du nok skal du se!
Lykke til med kjøpet.
Husk det den dagen du henger den nye kjæresten din opp på veggen at vi fleste her er misunnelig på deg :)
Dali og Denon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2004 22.29.11 #5 av 5
Postet av: Alas
Må nok si meg enig, hvis jeg skulle brukt så mye penger ville nok valget falt på plasma. Men det er jo en reell risiko for innbrenning, en natt så er det ganske så ødelagt. Men litt påpasselighet så er jo det ikke noe problem.

Men en annen ting jeg ville tatt med i betraktningen, spesielt dersom du skal bruke 40k på det. 40k er jo for de fleste mye penger, vet jo ikke om dette gjelder deg da. Men i alle fall, en plasma-tv holder ikke i mer enn ti-tolv år, toppen. Teknologien er ennå ikke bra nok desverre. Etterhvert som tiden går vil cellene bli ødelagt. Og etter nevnte ti-tolv år vil hele tv'en være svart. Dette skjer jo gradvis, først vil en vel miste deler av kontrasten, men til syvende og sist vil skjermen være svart. Er jo noe å ta med i beregningen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar