Logo

Hjelp! Får ikke Reciever til å spille Stereo :/

Skriv et svar
28.03.2008 19.49.33 #1 av 13
Postet av: Pryzer
Har Denon Avr - 2807.
Sitter å kikker på tv'en men får ikke stereo til å fungere. Må spille enten 5-kanals stereo eller Pro logic..
Så på tv med vanlig stereo tidligere idag, men får altså ikke til nå.
Hva er det jeg overser??
Er det en dings eller en boms jeg må trykke på forsterkeren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2008 19.55.39 #2 av 13
Kan du fortelle litt hva slags kilder du har tilkoblet og hvilke kabler du bruker?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2008 20.03.40 #3 av 13
Postet av: Zleepyme
Merkelig. Denon har som regel stereofunksjonen utenom surround kodingen inne i forsterkeren. Det vil si at selv om du kjører et Dolby Digital signal inn, så skal du likevell kunne switche til Stereo.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2008 20.15.06 #4 av 13
Postet av: Pryzer
Mm.. Rart!

Har ikke peiling jeg.. Kan nevne at jeg kjøpte Denon 1940 Dvd spiller idag, kun tilkoblet ved hdmi. Ellers har jeg ikke rørt noe som jeg kan skjønne at kan ha noe med dette å gjøre.
Ellers er det bare Tuner for parabol som er tilkoblet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2008 20.42.50 #5 av 13
Har du aktivert dette i menyen på DVD-spilleren? Har du satt den i riktig modus på reciveren?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2008 20.53.48 #6 av 13
Postet av: Pryzer
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Har du aktivert dette i menyen på DVD-spilleren? Har du satt den i riktig modus på reciveren?



Tja, si det... Skjønner ikke hvordan Dvd'en skal påvirke at jeg ikke får se stereo på Tv'n via tuner, eller fra pc.

Med modus mener du "dvd" Vcr1" osv? Isåffal ja...

Alle tips ønskes.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2008 22.04.41 #7 av 13
Postet av: MindWaste
Skal vel bli 2 kanals stereo når du trykker på "Direct/Stereo" på fjernkontroller til Avr-2807?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2008 23.38.12 #8 av 13
"Pryzer" skrev:
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Har du aktivert dette i menyen på DVD-spilleren? Har du satt den i riktig modus på reciveren?



Tja, si det... Skjønner ikke hvordan Dvd'en skal påvirke at jeg ikke får se stereo på Tv'n via tuner, eller fra pc.

Med modus mener du "dvd" Vcr1" osv? Isåffal ja...

Alle tips ønskes.


Beklager, var litt for rask på tastene. Har selvfølgelig ingen relevans som du sier. Skal du kun ha stereo fra fra tuner eller pc, sørg for at du ikke har på Dolby Pro Logic på, eller andre moduser som eks "Mono Movie Surround Mode " ,"Rock Arena Surround Mode" el. Prøv å sett den på "Pure Direct/Direct/Stereo" som Mindwaste sa.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 11.26.56 #9 av 13
Postet av: Pryzer
Er akkurat det jeg bruker å gjøre når jeg skal spille musikk... Gjelder for uansett hvilken kilde, enten det er pc eller tv.
Trykker altså Stereo/direct, men det kommer ingen lyd overhodet. Trykker jeg den over på Prologic eller 5 ch stereo er det full rulle.

Er det noe galt med forsterkeren kanskje?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 11.32.56 #10 av 13
Postet av: Torja
Heisan, dette var merkelig. Prøvd å sette "INPUT" til auto? Kansje den leter etter et analogt innsignal når du setter på sterio? Prøv å gå inn i menyen og se om den har et eget sterio oppsett. Eller det kan være noe galt. Ofte er det ett eller annet som er skrudd av eller på.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 12.31.10 #11 av 13
Postet av: Pryzer
"Torja" skrev:Heisan, dette var merkelig. Prøvd å sette "INPUT" til auto? Kansje den leter etter et analogt innsignal når du setter på sterio? Prøv å gå inn i menyen og se om den har et eget sterio oppsett. Eller det kan være noe galt. Ofte er det ett eller annet som er skrudd av eller på.




Står på auto ja, har prøvd alle funksjonene der bare for sikkerhets skyld.
Er ikke noe spesielt på menyen som kan utgjøre forskjell, begynner å lure på om jeg har prøvd alt som kan prøves.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 13.43.21 #12 av 13
Postet av: Zleepyme
Prøvd å koble fra dvd spilleren bare for skøy skyld for å se om det kan være noe kødd med HDMIen som gjør at reciveren "låser" seg? Som jeg sa tidligere så kutter denon reciverne ut alle surroundfunksjoner når trykker på STEREO knappen på fjernkontrollen. Ring Hi Fi Klubben å høre også hvis ingen av tiltakene vi foreslår hjelper.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 15.13.24 #13 av 13
Postet av: Pryzer
Check check! :P
Har prøvd å koble fra, og hifiklubben ante ikke hva som kunne være problemet.

Hmm...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar