Logo

Hjelp en nybegynner. Får lav lyd på TV'n via receiver!

Skriv et svar
20.10.2004 15.36.11 #1 av 5
Postet av: rikken
Kan noen hjelpe en nybegynner..!! Har nettopp kjøpt meg en Pioneer VSX-D514. Denne har jeg koblet til tv'n via lydutgangen med to kabler. Jeg har en ledig scart kontakt bak på tv i tillegg. Problemet mitt er at jeg får nesten ikke lyd via receiveren. Må skru opp lyden kjempehøyt på receiveren og da blir det mye susing. DVD'en har jeg koblet via den digitale utgangen på spilleren og der er lyden suveren etter min målestokk. Har jeg koblet feil?? :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2004 15.42.14 #2 av 5
Postet av: Rune
Bruker du de egene lydutgangen på TV apparatet?

På en del apparater kan man justere nivået ut av denne utgangen. (f.eks på sony så dekativerer man bare høyttaleren, og dermed så juster man på nivået når man juster på volumkontrollen)

F.eks Philips bruker å ha litt lavt nivå ut av apparatene. (Desverre er det få Philips hvor man kan justere dette)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2004 17.41.16 #3 av 5
Postet av: rikken
Hei!
Ja, jeg bruker lydutgangen fra tv'n. Jeg har dessuten en Nokia tv. Hadde det vært en ide å koble tv'n til receiveren via den andre scartutgangen til tv'n? Går ut ifra at det finnes overganger her. Kjempefint med et slikt forum. Har trengt dette siden jeg er fersk på området. Har du/noen sett en test av denne receiveren?? Har høyttalerpakke av typen Jamo PJ 6000. Kjenner du/noen til disse om de er bra?? Jamo generelt??

Hilsen
Rikken
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2004 18.15.57 #4 av 5
Postet av: Typhoon7
Har du prøvd å skru opp lyden på "hodetelefonlyden" på fullt. Dette funket ihvertfall på min TV. Gjøres mest sannsynlig via lydmenyen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2004 07.27.03 #5 av 5
Postet av: rikken
Jeg skrudde opp lyden på "hodetelefonene" og det virket! Takker og bukker.

Rikken
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar