Logo

hjelp dere der ute!

Skriv et svar
15.03.2011 11.32.40 #1 av 7
Postet av: orjano
Sitter hetr å har an intern krangel på hvilke farge duk jeg bør ha på lerretet,rommet har 2 små standard kjellervinduer,så litt lys vil komme inn på dagtid.(fikk ikke lov til å blende alt;)
Det er ikke snakk om å ha hdready projektor.
Surrer litt angående ansilumen og valg av dlp,grått lerret funker bra hvis rommet er litt belyst men hvitt er jo sjef så lenge sortnivået er fra projektor er bra.den lille balansegangen der er det jeg sliter med.
Det skal opp innfelte spots i taket med dimmer men når rommet skal bli brukt til kino så skal det være sort som kamelstjernen.

Har du tips ang.dette som kan være greit å ha i bakhånd av valg av utstyr?

Ps! Rommet er 7,74 langt og 3,89 bredt.
Veggen skal kun inneholde rammelerret og høyttalere da alt annet media(reciever,ps3 osv) blir plassert bakerst i rommet.
Det er romslig nok til å muligens utvide lerretet til større enn 106”,igjen spør eg om tips og triks?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2011 17.24.21 #2 av 7
Postet av: Rune
Hei.

Personlig har jeg grått lerret og ville ikke byttet. (jeg har et rom som er kledd i scene molton så det er helt svart)
Muligheten til å kunne ha lys på av og til er veldig greit. Dette kan være for å sikre seg sine favoritt twist eller fordi at barn ikke tørr å se film når det er helt mørkt i rommet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2011 17.48.02 #3 av 7
Postet av: projektorlerret.no
Hei!

Screen Innovations har utviklet en lerrettype som heter Black Diamond som absorberer det meste av belysning med unntak av projektoren. I og med at lerretduken er nesten svart, så vil det svarte i et bilde gjengis på en god måte selv midt på lyse dagen eller om du har spottene i taket ditt på for å kunne ha det litt sosialt underveis i film eller TV titting. Sammenlignet med et hvitt lerret økes faktisk kontrasten med over 900% (Black Diamond 0.8 gain).

På kvelden har det også klare fordeler. Blant annet reduseres lysrefleksjoner i rommet med 75%, og det er ikke lenger behov for maskering av lerretet.

Siden vi er leverandør av disse lerretene oppfordrer vi til å gjøre egen research på dette området. Lerretene er testet med veldig gode resultater verden over, og mange av disse samt en rekke spennende videoklipp finnes på Http://www.projektorlerret.no.


Lykke til på jakten!

Hilsen oss i projektorlerret.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2011 07.40.33 #4 av 7
Postet av: orjano
takk skal dere ha begge to for tilbakemeldinger:)

når det skal sies så har jeg lest litt på black diamond,men kontrastnivået på opptil 900% i forbedring er ikke rent lite.
kan du forklare litt nærmere på den saken?
tenker på hvordan "hvitt" på filmen oppfører seg i praksis på det lerretet?

ble meget imponert over indroduksjonsvideoen over Black Diamond(solys fra begge sider)
men er det model 8 eller 14 referansen viser?

på forhånd takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2011 07.47.36 #5 av 7
Postet av: orjano
når var det heller ikke lett å finne veil.priser på Black Diamond.
kan du hjelpe der?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2011 07.59.59 #6 av 7
Postet av: orjano
fant priser
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.03.2011 09.51.26 #7 av 7
Postet av: projektorlerret.no
Kommer forøvrig svar på mailen din i løpet av helgen, beklager treg respons, men vi har fått fler henvendelser på lerretene etter bare to uker online enn vi hadde drømt om :D

Ha en flott helg så lenge,
http://www.projektorlerret.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar