Logo

Hjelp behøves:)

Skriv et svar
02.09.2006 02.30.32 #1 av 2
Postet av: Chrandre
Jeg har akkurat kjøpt meg en Panasonic TH-42PV60E og et hjemmekino anlegg fra Panasonic SC-Ht990. Samt at jeg har en viasat dekoder Thomson DSI 4200 og en Canal digital CDC-7000 St.

Så Har jeg rett og slett ikke peiling på noe av dette føler jeg! Så hva skal jeg gjøre for å få mest mulig ut av lyd/bilde på disse tingene! Trenger jeg kjøpe noen kabler for lyd/bilde ?? Må disse 4 tingene kobles sammen på en spesiell måte? ( idag er Hjemmekinoforsterkeren/dvden koblet til tvn med scart, Begge tunerne er koblet til tvn i hver sin scart og er en vanlig audio kabel koblet mellom Hjemmekinoen og Tvn!

Men er jo lyd utganger på begge forsterkerne, så er det best og ha lyd tilkoblingen fra forsterkeren/dvden til tven eller fra forsterkeren til de 2 tunerene?

Om noen føler de kan hjelpe meg med disse spm så kan jeg gjerne ta det over msn for å få forklart/svart på ting litt enklere! Men all hjelp tas imot med takk:) Vil jo få mest mulig ut av både lyd og bilde når jeg først har svidd av 25 000 på tv,anlegg og diverse! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2006 10.15.10 #2 av 2
Postet av: orso
"Chrandre" skrev:Jeg har akkurat kjøpt meg en Panasonic TH-42PV60E og et hjemmekino anlegg fra Panasonic SC-Ht990. Samt at jeg har en viasat dekoder Thomson DSI 4200 og en Canal digital CDC-7000 St.

Så Har jeg rett og slett ikke peiling på noe av dette føler jeg! Så hva skal jeg gjøre for å få mest mulig ut av lyd/bilde på disse tingene! Trenger jeg kjøpe noen kabler for lyd/bilde ?? Må disse 4 tingene kobles sammen på en spesiell måte? ( idag er Hjemmekinoforsterkeren/dvden koblet til tvn med scart, Begge tunerne er koblet til tvn i hver sin scart og er en vanlig audio kabel koblet mellom Hjemmekinoen og Tvn!

Men er jo lyd utganger på begge forsterkerne, så er det best og ha lyd tilkoblingen fra forsterkeren/dvden til tven eller fra forsterkeren til de 2 tunerene?

Om noen føler de kan hjelpe meg med disse spm så kan jeg gjerne ta det over msn for å få forklart/svart på ting litt enklere! Men all hjelp tas imot med takk:) Vil jo få mest mulig ut av både lyd og bilde når jeg først har svidd av 25 000 på tv,anlegg og diverse! :)

Bruk gjerne komponent fra DVD spilleren/forsterkeren til TV'en. Da må du også bruke audio kabel fra spilleren til TV'en (audio in på PV60). Dekoderene bruker du bare scart.
Dersom du vil ha TV lyden til anlegget, bruker du audio out fra PV60 og inn i en ledig inngang til forsterkeren (hvis den har det). Det er nok ikke noe mer hokus pokus enn det.
Les eventuelt bruskanvisningen til lydanlegget og se om det er andre muligheter. Mulig du kan koble lyd fra dekoderne rett til forsterkeren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar