Logo

Hjelp!!

Skriv et svar
18.10.2004 09.02.42 #1 av 4
Postet av: morstra
Har bestemt meg for å investere i plasma nå før jul:?:
Kan noen hjelpe meg med følgende;
Pioneer har den nye PDP505 XDE, holder det egentlig med HDE, eller kommer det digitale sendinger over bakkenett i Norge med det første?? Er i så fall Pioneer et godt valg? Eller finnes det andre som er bedre?? :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2004 15.52.56 #2 av 4
Postet av: Rune
Hei. Først om digital bakkenett.

Klippet fra Norges Televisjon sin hjemmeside


Norges televisjon vil tilby morgendagens digitale fjernsyn til alle i Norge innen utgangen av 2009. Torsdag 26. februar 2004 avsluttet Stortinget sin behandling av saken ved å si ja til både utbygging av et digitalt bakkenett og slukking av dagens analoge tv-sendinger i løpet av 2006-2009.

Det nye er ikke digital-tv. Det er allerede innført i Norge. I dag mottar omlag en tredel av Norges husstander en tidlig versjon av digitalt fjernsyn via satellitt eller kabel.

Det nye ved Stortingets beslutning er at digitalfjernsynet nå skal gjøres tilgjengelig for alle i Norge – og at allmennkringkasterne dermed skal få mulighet til å ta i bruk morgendagens fjernsynsteknologi for å utvikle et bedre allment tv-tilbud for tv-seere i hele landet.

Norges televisjon vil påta seg å sørge for at alle husstander i Norge får et fullverdig digitalt tv-tilbud innen utgangen av 2009. NTV var eneste søker til myndighetenes utlyste konsesjon for utbygging og drift av et bakkebasert digitalt kringkastingsnett i Norge. Fram mot sommeren 2004 skal nå de endelige konsesjonsbetingelsene avklares av Kulturdepartementet i dialog med Norges televisjon.


Så til spørsmålet om XDE. Personlig ville jeg ikke betalt ekstra for å få digital bakketuner. Dette er for at man ikke helt sikkert vet hvordan dette blir i Norge. Det er jo ikke sikker du kan bruke denne tuneren, eller får tak i en såkalt kam modul som du trenger til den når digitale bakkesendinger blir tilgjengelig. Det er også en mulighet for at du kanskje kan få kjøpte XDE tuneren senere (Pioneer har ikke bestemt seg enda)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2004 07.02.46 #3 av 4
Postet av: morstra
Det var avklarende angående XDE, men har du andre forslag på selve apparaturen?? Er Pioneer PDP505HDE det beste valget ut fra det som finnes i dag? Eller er det noen som har preferanser til andre plasmaer som matcher denne?? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2004 19.12.34 #4 av 4
Postet av: Runel
Ikke det jeg har sett, men de nye DLP bakprojeksjone skal være meget bra. Som f.eks http://www.samsung.com/se/products/tv/d ... 50l7hx.asp. Koster 45000 veil. Synes PDP435 så meget bra ut 8) Betydelig bedre enn 434. Detter lover bra for 505 :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar