Logo

Hitachi PJ-TX10

Skriv et svar
03.07.2004 10.20.43 #1 av 3
Postet av: ronolds
Har tenkt å kjøpe denne projektoren, å lurte på om noen kunne fortelle meg om egne erfaringer med denne?
Å eventuelt fåreslå andre projektorer men ikke over 15000 :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.07.2004 11.47.16 #2 av 3
Postet av: Rune
Den er stillgående og er relativt lett å plassere grunnet linsevridningsfunksjonenen. Under 15k vil nok også den nye Infocus ScreenPlay 4805 gi et bedre bilde grunnet langt bedre sortnivå. Den bråker derimot litt mere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2004 11.15.28 #3 av 3
Postet av: TeeKay
Hei Ronolds!

Jeg kjøpte denne projektoren selv for noen mnd. siden, og er egentlig vanvittig fornøyd med den! Den er veldig enkel å plassere grunnet Lensshift'en. (Du trenger ikke ha den plassert midt foran lerretet) I tillegg gjør den kraftige zoomen slik at du kan få stort bilde selv med kort avstand mellom projektor og lerret. Tror det er slik at du kan få max 1meter bredt bilde på bare en meters avstand, 2m bredt bilde på 2 m avstand osv.

Jeg har ingen problemer med sortnivået på projektoren, men det eneste jeg kan sette fingeren på er at rutenettet blir synlig hvis man sitter for nær lerretet.

Den store fordelen med denne sammenlignet med Screenplay 4805 som Rune nevner er at det ikke forekommer Regnbueeffekt i det hele tatt på Hitachi iom. det er en LCD-projektor.
Jeg sliter med regnbueeffekt på alle DLP-projektorer jeg har sett, og det ødelegger mye av filmopplevelsen for meg.

Jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe denne projektoren!
En ting du må huske før du kjøper er at dette ikke er en splitter ny modell, og de butikkene som har solgt denne mest sannsynlig er intetressert i å tømme lagrene for den. Så ikke glem å PRUTE! Uansett hvor du handler, kan du prute! (Jeg kjøpte min Hitachi PJTX-10for 11.000,- ny i butikk!)

Lykke til!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar