Logo

HDMI Trøbbel

Skriv et svar
15.03.2008 22.49.52 #1 av 10
Postet av: Troasb
Jeg har akkurat skaffet meg en Pioneer DVR-555H-S DVD/HDD Opptaker. Grunnen til at jeg oppdaterte fra min gamle og utmerkede Pioneer opptaker, var at jeg her fikk muligheten til HDMI med oppskalering til 1080p, samt at den har USB inngang og utgang.

Til min store skuffelse, så får jeg ikke HDMI til å virke til min LG 32LX2R flatskjerm. Da blir jo noe av vitsen borte. Jeg har selvsagt forsøkt å stille på oppløsningen på både opptaker og TV (720p/1080i), men det fungerer ikke. Jeg burde kanskje ikke blitt så overasket, for jeg har hatt problemer med HDMI tilkoblingen til TV'en før. Jeg forsøkte også å koble opp en PS3 med HDMI, uten å lykkes selv om jeg forsøkte det meste av innstillinger bedre kabler osv. Jeg sjekket PS3'en med en annen LG Tv, og da virket den fint på HDMI. Ved kontakt til Sony og LG, så fikk jeg opplyst at årsaken trolig var at HDMI versjonen på min TV var av en gammel versjon som ikke passet sammen med PS3 som hadde ny versjon. Da ga jeg opp og skaffet en komponentkabel til PS3, og det virket fint.

Men min temmelig nye Xbox virker fint på samme HDMI inngang, så jeg synes dette er litt rart. Kjedelig om TV'en er utdatert etter to år!

Hvis noen kan hjelpe meg her vil jeg bli takknemlig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2008 10.03.00 #2 av 10
Postet av: Blueflame
Ja, det der hørtes jo kjipt ut. Kan ikke si jeg vet hvorfor, men det høres jo litt rart ut at det skulle ha noe med at HDMI er utdatert. Men den DVR-555H har vel også komponent utgang, vet folka mine har en sånn. Den oppskalerer også ut via komponent, så ingen problem for deg å få 720p eller 1080p med den. Men du har vel kanskje bare 1.stk komponent inngang på TV'n?

Regner med at du har satt opp på både PS3 og opptakeren at den skal sende bilde ut via HDMI.

Får håpe det er noen andre her som er mer vitende....

Lykke til...
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2008 10.22.37 #3 av 10
Postet av: Troasb
Takk for svar.
Joda opptakeren har komponent utgang, så det er en mulighet, men det er bare det at jeg allerede bruker den ene komponentutgangen til PS3, og komponentkabelen er kjedelig å bytte om hele tiden, siden det er såpass mange kabler.

Både PS3 og opptakeren er forsøkt satt opp mange ganger til 720p eller 1080i, uten hell. Det rare er jo at Xbox'en virker fint på HDMI.

Jeg lurer på om det er en feil på Tv'en som har vært der siden den var ny.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2008 13.14.27 #4 av 10
Postet av: SuperB
Kjenner du noen som har lik tv, slik at du kan teste HDMI hos dem? Høres merkelig ut...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2008 14.38.34 #5 av 10
Postet av: Troasb
Dessverre så vet jeg ikke om andre som har lik TV, så det blir vanskelig å sjekke. Kanskje jeg må sende inn Tv'en, kjedelige greier.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2008 16.28.46 #6 av 10
Postet av: kark
Jeg har samme tv,får bilde fra htpc,men sliter litt med lyden enda.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2008 13.25.06 #7 av 10
Postet av: Troasb
Hei Kark
Med det du skriver, så virker det som også du har eller har hatt endel problemer med denne Tv'en?
Nå har jeg koblet opptakeren via komponent kabel, og det virker, men kvaliteten på vanlig tv og selvinnspilte DVD'er er dårligerer enn via scartkablelen, blir for mye kontrast og slett ikke skarpere. Men jeg må vel forsøke en skikkelig høykvalitets DVD først.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.03.2008 18.34.29 #8 av 10
Postet av: byman
Jeg har en LG42LY95. Får heller ikke bile via HDMI. Har prøvd begge HDMI utgangene. Ingen signal står det. Får bilde med en gang via VGA utgang. Har en DVI til HDMI kabel. Har prøvd med flere pc'er uten hell.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.03.2008 23.09.37 #9 av 10
Postet av: Troasb
Hm, da er det ting som tyder på at dette er et problem med disse LG tv'ene. Shit, skulle nok kjøpt et av de gode gamle merkene i steden, men denne ble jo anbefalt så da ble det slik, ikke var den billig heller!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2008 10.18.16 #10 av 10
Postet av: kark
Husk på at du må gå inn på skjermkortinnstillinger å velg "clone picture" for å få bilde vis du har flere skjermer :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar