Logo

HD spørsmål

Skriv et svar
27.01.2011 09.47.16 #1 av 4
Postet av: tdale
Hei.

Jeg har sakket litt akterut når det gjelder parabol, og har fortsatt ikke fått meg HD tuner.

Men det jeg lurer på. Er det sånn at f.eks. TV2-HD er en egen kanal, som sender kun HD sendingene, mens den vanlige TV2 kanalen sender det som ikke er i HD, altså det jeg ser i dag med ikke-HD tuner?

Må jeg dermed skifte kanal hvis jeg vil se et program som går i HD?

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2011 11.10.10 #2 av 4
Postet av: Torja
Nei, det er egne HD kanaler som sender det samme som "moder" kanalen, men når det er HD sending kommer disse i HD. Flott bilde og noen har DD 5.1 lyd...
I går la Canal Digital noen ekstra HD kanaler til grunn pakken min. Bl.a. MTV NHD.. og noe av musikken kommer i DD 5.1 :mrgreen:
Nå har jeg vel ca 10-11 kanaler i HD. Innkludert TVN HD, TV2HD, NRKHD, History Channel HD, MTV NHD, National Geograpic HD og BBC HD for å nevne noen. I slutten av neste mnd kommer NRK2 HD og NRK3 HD.

På tide å bytte dekoder??! :geek:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2011 11.20.12 #3 av 4
Postet av: tdale
Ja, det er på tide.

Siden jeg har harddiskopptaker, synes jeg PVR er litt unødvendig. Men hvis jeg kjøper HD dekoder uten PVR, kan jeg jo ikke bruke pausefunksjonen på harddiskoppakeren, siden det ikke er HDMI inngang på den. For å se HD, må jeg la signalet gå rett til surround receiveren, og videre til TV, og altså ikke innom opptakeren. Det er litt dumt, for jeg bruker pausefunksjonen ganske mye.

Er det scart utgang på en vanlig HD dekoder? Det må jeg jo ha for å få koblet den til opptakeren....men da er jo vitsen med HD tuner borte igjen..

Spørs om det er PVR som er den eneste veien å gå....

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2011 14.26.23 #4 av 4
Postet av: Torja
PVR er veien å gå. Men det er scart på min enkle HD mottaker av SAGEM typen(for tiden på tv rommet). Har brukt den slik for opptak til en DVD Hardisk opptaker. Men da blir det intet HD opptak. Må ha HD PVR til slikt. Det som legges på HD PVR en blir dog der. Det er vel noe med at film industrien misliker perfekte digitale kopier av filmene sine, rart nok. :roll:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar