Logo

HD sendinger på parabol

Skriv et svar
23.03.2008 18.44.17 #1 av 3
Postet av: tdale
Canal Digital har jo noen kanaler som sender i HD format. Men er dette formatet like bra som f.eks. en Blu-ray plate? Eller hvordan er det sammenlignet med film rett fra et HD-DV kamera?

Signalene via parabol er jo kraftig komprimert vil jeg anta, sammenlignet med råfilmen ut av et kamera, akkurat som filmen fra mitt DV-kamera tar mye mer plass enn den gjør når den er brent som DVD.

Blir det riktig å si at Canal Digital sender i HD, eller gjør komprimeringen at man egentlig ikke får full HD kvalitet, selv om bildet inneholder "rett antall" pixler?

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2008 11.27.21 #2 av 3
Postet av: MindWaste
i denne tråden finner du link til nettside som viser bitrater på tv sendinger:

viewtopic.php?f=4&t=9270
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2008 15.06.43 #3 av 3
Lyden er vel det som er vesentlig dårligere på parabol/kabel etc da det brukes Dolby Digital 5.1, mens på de fleste Blu-Ray filmer er det ukomprimert lyd. Bildet er vel ganske likt regner jeg med, bortsett fra at det ikke sendes Full-HD. Dette kommer også litt ann på komprimeringen. Det er ikke båndbredde nok til å sende ukomprimert lyd og Full-HD.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar