Logo

HD og BD Spillere

Skriv et svar
05.01.2008 18.54.19 #1 av 8
Postet av: folkvord
Hvordan kan det ha seg at Blu-Ray spillerene er så mye dyrere en HD-DVD spillere?

HD-DVD spiller med 5 filmer kr. 2000,- og en Blu-Ray spiller koster mellom 4000-6000 kr.
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 19.02.14 #2 av 8
Dette er hovedsakelig grunnet at Blu-Ray som navnet tilsier; bruker en blå-laser og at dette er en "helt ny" teknologi, mens HD-DVD er en videreutvikling av DVD-formatet da begge bruker rød-laser. Også har det også noe med produksjonskostnader, konkurranse og hvor villig selskapene er villig til å dumpe prisene.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 19.55.10 #3 av 8
Postet av: folkvord
Så kommer prisene på Blu ray spillere til og gå ned?
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 20.00.55 #4 av 8
Postet av: Rune
Prisene er nok mye politisk. Hovedgrunnene til at produsentene begynte med Blu-Ray er ikke å gi HD bilde til forbrukerene, men å kunne begynne å tjene penger igjen. (DVD spillere til 799 er vist ikke noe god butikk)

Derfor ønsker produsetene å holde prisen oppe. Vi kan nok takke HD DVD spillerne (og PS3) for at Blu-Ray spillerne er såpass rimelig som de er. Men foreløpig er det ingen BLu.Ray spillere som matcher funksjonaliteten til Toshiba sin EP35 til rundt 4000.

Blir spennende å se hva som skjer med prisene nå som ting kan tyde på at HD DVD vil spille en mindre rolle i fremtiden, (og kanskje forsvinne helt)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 20.04.44 #5 av 8
Selv om formatkrigen har presset prisene ned vil det jo ikke stoppe der. Det er jo mange produsenter av Blu-Ray så det vil jo alltid være en konkurranse om prisene
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 20.17.15 #6 av 8
Postet av: folkvord
Ok, håper på at prisene går ned litt så jeg kan få meg en Blu-ray spiller i fremtiden. :D
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 20.21.02 #7 av 8
Postet av: Rune
"folkvord" skrev:Ok, håper på at prisene går ned litt så jeg kan få meg en Blu-ray spiller i fremtiden. :D


Det håper jeg også. Skal filmene få fornuftig pris (+- 150 for nyheter og +- 70 for eldre utgivelser) må antallet spillere kraftig økes i de tusen hjem for å få dette til må vi begynne å få spillere ned mot tusenlappen. Kanskje vi er så heldig at vi får en spiller til 1995 på januarsalget i 2009? Tror det burde være mulig, for de enkleste utgående modellene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 20.23.16 #8 av 8
"Rune" skrev:
"folkvord" skrev:Ok, håper på at prisene går ned litt så jeg kan få meg en Blu-ray spiller i fremtiden. :D


Det håper jeg også. Skal filmene få fornuftig pris (+- 150 for nyheter og +- 70 for eldre utgivelser) må antallet spillere kraftig økes i de tusen hjem for å få dette til må vi begynne å få spillere ned mot tusenlappen. Kanskje vi er så heldig at vi får en spiller til 1995 på januarsalget i 2009? Tror det burde være mulig, for de enkleste utgående modellene.


Mtp at man får en Blu-Ray spiller til ca 3500 nå, tror jeg dette vil være mulig innen neste år. Skal ikke se bortifra at det blir billigere også.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar