Logo

HD-DVD-spiller til TV med HDMI...Får "NO SIGNAL"

Skriv et svar
25.02.2008 18.19.58 #1 av 7
Postet av: Nyesten
Hei.
Jeg koblet i dag min nye 32" LG-TV og HD-DVD-spilleren HD-EP10 sammen med HDMI-kabelen som fulgte med spilleren. TVen har to HDMI-innganger. Jeg har prøvd å koble kabelen til begge. Når jeg så går til kanalene HDMI 1 eller HDMI 2 på TVen får jeg ikke annet enn "No Signal" som blinker i en svart skjerm. Jeg kan se at HD-DVD-spilleren er slått på, den lager lyd, og LCD-panelet fremme lyser "welcome" når jeg slår den på og "goodbye" når jeg slår den av.

Noen som har tips til hva som kan være feil her? Kanskje feilen ligger i HDMI-kabelen? (Noe jeg håper)

(Jeg er foresten nokså sikker på at jeg har koblet HDMI-kabelen hardt nok i) :)

På forhånd takk for svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2008 18.24.03 #2 av 7
Kan hende du må aktivere inngangene og sjekk også at det ikke er skade etc på kabelen. Hvilken LG TV er det snakk om?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2008 18.31.48 #3 av 7
Postet av: Nyesten
Takk for svar. :)
Kan du gi meg et hint om hvordan jeg kan aktivere inngangene?

TVen det er snakk om er LG 32LC41. Den skal være omtrent identisk med LG 32LC42 som teknofil testet:
http://www.teknofil.no/wip4/kjekkas-tv_slank_lommebok/d.epl?id=22867
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2008 18.44.32 #4 av 7
Postet av: Nyesten
Jeg forsøkte nå nettop å koble til spilleren og TVen med ledningen med rød, hvit og gul inngang/utgang (component video cables står det i manualen). Med dem fikk jeg opp bilde :) Får vel gå ut ifra at det er noe trøbbel med HDMI-kabelen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.02.2008 01.07.27 #5 av 7
Postet av: cm630et
Som regel så må du velge hvillken utgang du skal bruke. I den engelske manualen finner du oppsettet på side 21 og 23. Bruker du component kabel, vil du ikke få HD-signal
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.02.2008 13.51.05 #6 av 7
Postet av: Nyesten
Huff, det funket ikke med å prøve en annen kabel. :(

"cm630et" skrev:Som regel så må du velge hvillken utgang du skal bruke. I den engelske manualen finner du oppsettet på side 21 og 23. Bruker du component kabel, vil du ikke få HD-signal

Hva mener du med hvilken utgang jeg skal bruke?
Jeg velger "input" på fjernkontrollen og velger HDMI 1 eller HDMI 2 for å komme til riktig kanal. Er det det du tenker på?

Dere tror ikke det kunne funket med en firmware oppdatering av spilleren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.02.2008 16.29.21 #7 av 7
Postet av: cm630et
Det er utgangen på HD-DVD spilleren jeg mener. Slik den er satt opp nå er den vel satt til å kun kjøre signalet ut på component og ikke HDMI. Du setter opp utgangen i oppsettsmenyen på spilleren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar