Logo

HD DVD og BLU RAY på vanlig tv?

Skriv et svar
11.04.2007 20.36.54 #1 av 5
Postet av: Paul
Hei, lurer på om det er noen erfaring i om det blir noe bedre bilde på en vanlig tv med HD DVD og Blu Ray film?

Det er jo mer informasjon på en slik film så noe må jo bli skarpere eller farger bli dypere?

Mener det var litt bedre når jeg kjørte HD snuttene man kan laste ned hos microsoft sine sider gjennom XBOX 360'en.
Men man kan jo la seg lure om man virkelig ønsker noe hardt nok he he.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.04.2007 17.08.28 #2 av 5
Det blir nok ikke det, pga at tvén(576P) klarer ikke å vise den oppløsningen som det er på filmen. (720P, 1080P).
Dermed blir bildet komprimert ned til den vanlig pal oppløsning.

Håper dette hjalp litt :roll:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.04.2007 17.38.30 #3 av 5
Postet av: Rune
Det vil nok kunne oppleves noe bedre.

F.eks så hadde en butikk koblet opp HDTV tuner via scart og de var veldig imponert. (at det ikke kan overføres HDTV kvalitet via SCART var vist noe de ikke hadde tenkt på)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2007 16.32.05 #4 av 5
Postet av: Strutsen
Jeg har sett HD materiale på SD tv. Kvaliteten var forbausende god. Spesielt på litt store skjermer er dette godt synlig. Folk som sitter på gamle (ikke HD klare ) plasmaskjermer kan ha godt utbytte av HD signaler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 19.15.16 #5 av 5
Postet av: Paul
Jeg vil så gjerne at det skal være en forskjell, men en vanlig tv har jo som sagt et visst antall linjer og det vil bli en begrensning uansett på oppløsningen. Men man ØNSKER så gjerne at man ikke må kjøpe nytt hele tiden he he.
Har nå fått PS3'en min og kommer til å kjøpe HD DVD spilleren til min X360 og kommer til å prøve alt før vi satser på ny HD TV/prosjektor.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar