Logo

HD-DVD / Blue-Ray offisiell tråd

Skriv et svar
10.02.2007 09.14.31 #91 av 421
Postet av: AndreWerdenskrieg
Jeg så forresten Pioneer's nye Blu-ray-spiller på Pioneer's 1080p plasma på Hifi-mässan i Stockholm. Det förste som slo meg var at det ikke tok nevneverdig lang tid å loade diskene. Bildekvaliteten var meget bra, men enten er det TV'en til Pioneer eller så er det Blu-ray-spilleren (lite sannsynlig) som ikke klarer å gjengi sort skikkelig. Sortnivået var mildt sagt skuffende. Det var en konsert med Toto som ble vist. Meget klart og pent bilde, men litt utydeligheter/hakking ved panorering, noe jeg finner litt oppsiktsvekkende.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2007 09.45.36 #92 av 421
Postet av: orso
Det sies at den beste Blue-ray spilleren er PS3. Det begynner å se dårlig ut for HD-DVD. Trenden har begynt å snu. De største og fleste lanseringer ser ut til å komme på Blue-ray. Det selges nå mest Blue-ray filmer. Jeg tror slaget er tapt for HD-DVD ,og at vi vil se det ganske tydelig i slutten av 2007. HD-DVD fikk et forsprang, men Blue-ray vil vinne fordi de har de største i ryggen og vinner markedsførings krigen.

Uansett bra at det er to konkurrende formater som presser prisene ned. Blue-ray vil helt sikkert konkurrere på pris med HD-DVD etter hvert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2007 09.52.43 #93 av 421
Postet av: AndreWerdenskrieg
Hvem som blir vinneren bryr meg egenlig lite, men har tanker om å kjöpe Pioneer's spiller.

Hvis det stemmer at PS3 innehar markedets beste Blu-ray-spiller må jo dette väre et fantastisk kjöp.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2007 10.27.38 #94 av 421
Postet av: kjelle
vet ikke om ps3 er beste blu-ray spiller...men jeg mener at min ps3 gir bedre bilde enn den toshiba hd dvd spilleren som har kommet
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2007 09.03.39 #95 av 421
Postet av: orso
Argumentet om at Blue-ray spillerne er dyrere, tror jeg nå vi kan glemme. Sony har sagt de kommer med en spiller som vil koste 599$ (3800kr) til sommeren.
http://www.dvdtown.com/news/newcheapblu ... msony/4327 Blue-ray.jpg Blue-ray.jpg ( 4,1767578125 KB) Vist 1663 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2007 20.59.31 #96 av 421
Postet av: Rune
Nå kommer også andre merker med HD-DVD spillere.




Meridian og Onkyo vil også komme med spillere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.03.2007 10.44.42 #97 av 421
Postet av: Eagle2007
Noen som vet når denne blue ray spilleren fra Pioneer vil lanseres i Europa og Norge??

http://www.audioholics.com/news/trade-show-coverage/2006-consumer-electronics-show-ces/pioneer-bdp-hd1-blu-ray-disc-player
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.03.2007 11.09.21 #98 av 421
Postet av: orso
"Eagle2007" skrev:Noen som vet når denne blue ray spilleren fra Pioneer vil lanseres i Europa og Norge??

http://www.audioholics.com/news/trade-show-coverage/2006-consumer-electronics-show-ces/pioneer-bdp-hd1-blu-ray-disc-player

Snakket med en selger på Elkjøp for ca. en måned siden. Han fortalte meg at Pioneer ikke kom med Blue-ray spiller før til høsten. Kan virke utifra dette at de kommer på banen noe tidligere, men det er vel bare Pioneer som har et sikkert svar på det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.03.2007 18.21.45 #99 av 421
Postet av: Rune
"Eagle2007" skrev:Noen som vet når denne blue ray spilleren fra Pioneer vil lanseres i Europa og Norge??

http://www.audioholics.com/news/trade-show-coverage/2006-consumer-electronics-show-ces/pioneer-bdp-hd1-blu-ray-disc-player



Snakket med Pioneer sin produktsjef i dag på Elektrofilmessen.

Han sa juni. (og han trodde det ville holde)

(men det er fremdeles en amerikansk versjon de viser frem på messen så jeg er personlig skeptisk til slike lanseringer)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2007 06.49.39 #100 av 421
Postet av: Andersk
Microsoft sier xbox 360 vil støtte det markedsledende formatet.
http://www.itavisen.no/php/art.php?id=374700

Med andre ord tror jeg at det vil komme en ekstern ble-ray spiller til 360 før julesalget 2008.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2007 14.20.24 #101 av 421
Postet av: kWern
Jeg har lenge tenkt på å skaffe meg en Blu-ray spiller (har HD-DVD), men etter å ha lest om de nye BD+ spesifikasjonene ble jeg meget usikker: http://www.pcpro.co.uk/buyer/news/110130/bluray-accelerates-introduction-of-new-drm-technology.html

The Blu-ray Disc Association has announced that following breaches of the security of the high-definition format's AACS security technology, it has brought forward the planned release date of the BD-Plus (BD+), a more advanced anti-copying system.
BD+ is an entirely different encryption system to AACS. Instead of each movie having the same encryption key, BD+ allows each disc to install a small piece of encryption software on a player, so that each disc has its own key.

A method for extracting Blu-ray keys was published in January (the rival HD DVD format, which also uses AACS, had already been cracked). As a result, the AACS licensing body last week released a security update that supplied new encryption keys for the affected discs. However this means that existing discs can no longer be played until the update is applied.

BD+ would avoid this scenario, by applying the DRM to individual discs rather than movie titles. This allows a single disc to be rejected if it is anyone attempts to play it in a second player or PC. This, says the association, effectively punishes the person stealing the content instead of everyone who owns that movie.

However, because discs are tied to a specific player you will not be able to sell them on once you have tired of them: no BD+ Blu-ray on eBay. It is also likely to make it impossible to create back-up copies of discs.

The Blu-ray Disc Association reports that player compatibility testing has ended and that studios have had test discs for the last few months. Once BD+ is available it will add between seven to 28 days per title to production time. 20th Century Fox is expected to be one of the firsts to implement this new technology, having slowed disc production since the attacks on AACS, and Sony Pictures is planning to be using it by the end of the year.


Blu-ray filmen blir altså låst til ÉN spiller. Ikke mulig å låne bort, leie, selge på bruktmarked eller putte i en ny og bedre spiller?

Dette kan bare ikke stemme!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2007 15.22.53 #102 av 421
Postet av: Andersk
Nei, det kan ikke det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2007 08.27.33 #103 av 421
Postet av: kWern
"Andersk" skrev:Nei, det kan ikke det.


Et virkelig veloverveid svar det der. :roll:

Uansett, så ser det ut som artikkelen er oppdatert, og uttalelsene til journalisten fjernet.
:arrow: PC Pro UK
DRM knyttes til disken (eller batchen med disker, altså et slags produksjonsnummer), og ikke til filmtittelen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2007 08.56.20 #104 av 421
Postet av: Torja
Vil dette bety at selve platen skal være vanskeligere å kunne kopiere opp, men kan avspilles på alt BR utstyr?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.04.2007 08.02.47 #105 av 421
Postet av: Rune
Her finner dere noen flotte screenshots som viser forskjell mellom DVD og HD-DVD/Blu-Ray.

Enkelte mener DVD bildene er for dårlige i forhold til virkeligheten. Uansett verdt en titt.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... ge=1&pp=30
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar