Logo

HD-DVD / Blue-Ray offisiell tråd

Skriv et svar
03.12.2007 21.46.09 #226 av 421
Postet av: dvdjan
Og da ser det jaggu meg ut som om de første modifiserte Blu-ray spillerene er på vei også. De tar sone A-B :) :)


http://www.dvdirect.net/
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2007 21.49.43 #227 av 421
Dette er jo kjempebra! Lurer på om dette kan komme senere i en eventuell PS3 oppdatering, eller er dette noe som må gjøres manuelt?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2007 22.41.23 #228 av 421
Postet av: Rune
Det kommer nok aldri som noen offisell oppdatering fra Sony, men det kan jo hende noen luringer klare å fikse det.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2007 17.53.36 #229 av 421
Postet av: gilean
da har jeg endelig bestilt en ps3 40 gb :D jeg lurte på om jeg vil kunne spille av bd filmer jeg bestiller på amazon. ser ikke noe sted på amazon om hvilke soner det er på filmene...

lurer forresten på hvor bra ps3 er til å spille av vanlige dvd filmer? noen som kan svare meg på dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2007 18.17.49 #230 av 421
Da leser du her:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=10058
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=9764

Det er også en test av dette som nevnt ovenfor.


Noen av filmene vil du kunne spille av, men dette er fåtall da de aller fleste er Sone1 og i Norge er det Sone2. Tror det er oppdretten en liste over dette i Temaet "HD Filmer". Hvis ikke finner vi ut av det litt senere.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2007 18.31.03 #231 av 421
Postet av: gilean
ok. takk, tommy. :) da blir det nok noen bd filmer fra play.com istedet
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2007 18.33.41 #232 av 421
"gilean" skrev:ok. takk, tommy. :) da blir det nok noen bd filmer fra play.com istedet


:wink:

Hvis du bor i nærheten av Elkjøp, ring og hør om "3 for 2 BD filmer" gjelder hos deg. Da får du 3BD filmer for 500.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2007 20.27.59 #233 av 421
Har nå kommet noe som heter "High def award" hvor dem gir folk priser etter hvor god kvalitet etc det er på filmene.

http://cinerama.no/html/news/19532428.html
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2007 15.40.13 #234 av 421
Postet av: Rune
Jeg har nå oppdatert oversikten over salget mellom formatene. Jeg har også lagt til en sammneligning mellom overgangen fra VHS til DVD og overgangen fra DVD til HD. Det er skremmende hvor mye dårligere det går for HD første året. (men ikke overraskende)
http://www.hjemmekino.no/guide/formatwar.aspx
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2007 15.49.59 #235 av 421
Men hvordan gikk salget under forrige formatkrig, og hvor mye gikk salget opp når krigen var over?

De fleste venter til formatkrigen er over, noe som ser ut til å ta en stund. For det første MÅ det bli billigere. Når folk ser en DVD til 120Kr ny og samme film koster opptil 300KR for HD-versionen, er det ikke så vanskelig å skjønne.

Får håpe salget øker litt i juletidene :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2007 16.10.07 #236 av 421
Postet av: Rune
"Tommy(Actionchicken)" skrev:
Får håpe salget øker litt i juletidene :wink:


Tipper faktisk andelen går ned. Dette pga av det er mye gavekjøping og bestemødre og tanter kjøper DVD :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2007 16.32.11 #237 av 421
Postet av: Msport
"Tommy(Actionchicken)" skrev:De fleste venter til formatkrigen er over, noe som ser ut til å ta en stund. For det første MÅ det bli billigere. Når folk ser en DVD til 120Kr ny og samme film koster opptil 300KR for HD-versionen, er det ikke så vanskelig å skjønne.


Prisingen er helt feilslått! Kunne velge mellom Simpsons The movie på BD til 249,- og på sd dvd til 129,- på fredag hos Lefdal. Når mange ikke opplever noe stort kvalitetsløft fra sd dvd - hvorfor først svi av kr 3000 mer på spiller og så måtte betale dobbel pris for filmene? Jeg klarer ikke å forstå hvordan man skal få brukerene til å adoptere formatene....

"Mange har nå projektor og sikkelig lydanlegg hjemme og disse ønsker HD format," sier mange. Ja, men hvor mange er det dette dreier seg om? Antageligvis ikke så mange at man klarer å holde liv i formatene som nisjeformat.

Personlig håper jeg at vi for et HD format. I dag har jeg kun BD, men er åpen for å ta til meg HD DVD også - da helst i en konevennlig kombispiller med en Reon chip til sd dvd delen. Spesielt lyd delen har vært et stort løft for meg i forhold til sd dvd - noe grunnet at jeg kun har 42" Pana Pv60.

Rune: Jeg er historieløs på dvd - når ble det formatet introdusert? Trodde det var før 99, men her har jeg ikke noe god historik.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2007 16.59.02 #238 av 421
Formatet ble utviklet i 90 tallet. Tror det var i 97 det begynte å bli allmenn tilgjenlig i USA og litt senere Norge, mens Japan var sikkert det stedet det ble føst tilgjengelig.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2007 17.57.26 #239 av 421
Postet av: Rune
"Msport" skrev:
Rune: Jeg er historieløs på dvd - når ble det formatet introdusert? Trodde det var før 99, men her har jeg ikke noe god historik.


DVD ble tilgjengelig i 1998 i Norge og da mest som sone 1 import. Jobbet selv hos Akers Mic på den tiden og da ver stor entusiasme rundt DVD fra alle typer mennesker. Denne entusiasmen finner jeg ikke i dag om HD. HD DVD og Blu-Ray ble tilgjengelig høsten 2006 i Norge slik at tallene er sammenlignbare. (begge er på år 2)

I tilegg gikk det lang tid før alle studioene stilte opp rundt formatet. Var vel først i 2000 at SF ga ut filmer, noe som gjør DVD tallene enda sterkere. (Antallet forskjellige filmer på HD er nok større i 2007 enn det var på DVD i 1999 i Norge (sone2))

Jeg er helt enig om at prisene er alt for høye på HD. De fleste store nyhetene får man jo på DVD for rundt 129,- og da er 249 alt for mye.
Selv om bildet er en god del bedre så er selve opplevelsen å se en film bare noe bedre og ikke verdt en slik stor forskjell.

Til nå har jeg kjøpt en Blu-Ray. (Die Hard) Det er alt for dyrt for filmer generellt men Die Hard var verdt 3.500,- (PS3 + film) HD DVD tikker stadig inn siden jeg har mulighet til å handle på amazon siden systemet er sonefritt.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2007 18.20.42 #240 av 421
Postet av: Msport
[quote="Rune"][Jeg er helt enig om at prisene er alt for høye på HD. De fleste store nyhetene får man jo på DVD for rundt 129,- og da er 249 alt for mye.
Selv om bildet er en god del bedre så er selve opplevelsen å se en film bare noe bedre og ikke verdt en slik stor forskjell.[/quote]

For min del er lyden et stort løft - spesielt det lille jeg har hørt av konserter/musikk. Bildet gir som sagt ikke den store wow faktoren for meg som kun sitter med Panasonic 42"PV60.

For kr 199,- kjøper jeg BD, men sjelden til 249,-.

For jo kjøpt noen filmer fra Amazon.com til BD også, av de som er sonefrie. Kjøper faktisk noen filmer fra Australia - samme region og faktisk en del filmer med norsk tekst.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar