petre2006
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
"bomholt" skrev:1500 kr, ikke verst. Enda billigere blir det hvis man bruker en HTPC, noe som jeg vurderer.
http://prisguide.hardware.no/vis_katego ... bmit=S%F8k
Ai ai ai... Herlig, dette har jeg ventet på og det er helt utrolig at jeg ikke har fått med meg dette?! Bestilles first things first på mandag! NICE, takker og bukker! Da blir det HD DVD på meg endelig også, dette har jeg råd til å tape om HD DVD skulle backe ut. Det eneste som gjennstår nå er jo såklart om dette vil kunne være tilfredstillende i forhold til en dedikert spiller, og eller om det finnes programvare til en eller annen Windows/Mac versjon som gjør at jeg kan ta glede av dette. Fantatstisk, bukker i støvet for tipset!
Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Petter:
Legg gjerne ut erfaring (eventuelt link til annen tråd) når du har fått testet den litt.
petre2006
E-post
roger14
Aktiv
E-post
Vist ein film kommer både på hd-dvd og bluray, vil det vere samme kvalitet på begge formatene, eller vil det vere bedre kvalitet på bluray siden dette formatet har større lagringskapasitet?
Mvh,
Roger
petre2006
E-post
Uten at jeg skal påstå noen ting som helst er vel begge formatene like gode hva det gjelder lyd og bilde. 1080p på HD-DVD er 1080p på Blu Ray. Fordelen med at det er mer lagringskapasitet på Blu Ray er vel for å kunne klemme innpå mer film materiale, typisk hele sesonger av en serie etc. Ok, ekspertene for skyte meg om jeg tar feil, men de er nok like gode hva det gjelder selve opplevelsen.
Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Er ingen expert, men..
har lagt merke til at Blu-ray ofte har et ukomprimert PCM lydspor og litt oftere DTS true HD enn HD-DVD, som litt ofte avspises med DD+. Men det kan jo bare være synsing fra min side. Selv med DD+ så er lydsporet betraktelig bedre på de fleste filmer i forhold til de vanlige DVD formatene. Bildekvaliteten opplever jeg som like god på begge formater.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Det som skuffer meg med Blu-ray er at prisene holder seg fortsatt høye. Håper de blir presset såpass at de må senke prisene betraktelig.
Gjør de det, vil det også være nådestøtet overfor HD DVD.
Men kanskje de ser at ikke trenger det for å vinne kampen?
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
"bomholt" skrev:Det som skuffer meg med Blu-ray er at prisene holder seg fortsatt høye. Håper de blir presset såpass at de må senke prisene betraktelig.
Det som skuffer meg med BD er at spillerne ikke utnytter potensiale som finnes i disse diskene fullt ut, noe derimot HD-DVD har vært flinke til.
Prisene på BD spillerne må ned, men tror ikke det blir en avgjørende faktor da fremdeles mange ser forddelen med sonefriheten. Men det vil hjelpe betraktelig, ja.
Billigste BD spiller ligger på 3500, mens billigste HD-DVD spiller ligger på 2500.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Nå som prisen på PS3 har falt så mye i det siste tror jeg at spillerne måtte ville falle endel de også.
Etter jeg selv investert i PS3 må jeg innrømme at det er sonene som plager meg mest. BD er i Norge dyrt noe som gjør at det er mye rimeligere fra Amazon. Men desverre er det jo slik at de nye tittlene ofte har sone slik at det blir vanskelig å bestille. Å bestille fra Play blir jo også over 200 kr grensen slik at det også blir dyrt med fortollingsgebyret og moms.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
"Tommy(Actionchicken)" skrev:"bomholt" skrev:Det som skuffer meg med Blu-ray er at prisene holder seg fortsatt høye. Håper de blir presset såpass at de må senke prisene betraktelig.
Det som skuffer meg med BD er at spillerne ikke utnytter potensiale som finnes i disse diskene fullt ut, noe derimot HD-DVD har vært flinke til.
Prisene på BD spillerne må ned, men tror ikke det blir en avgjørende faktor da fremdeles mange ser forddelen med sonefriheten. Men det vil hjelpe betraktelig, ja.
Billigste BD spiller ligger på 3500, mens billigste HD-DVD spiller ligger på 2500.
'
Enig med deg på å utnytte potensiale..
Men BD har ukomprimert 5.1 PCM, mens HD-DVD har ofte maks 5.1 DD. Har litt å si i forhold til lyd kvalitet. Er litt skuffende med HD-DVD utgavene med ,maks DD+ og Blu-ray med 5.1 PCM. Men så har jeg opplevd DD 640KMbs med Blu-ray og 1,5 Mb/s med HD-DVD. Sånn...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Det er en test av 5 HD-spillere i Lyd og Bilde.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
"Rune" skrev:Nå som prisen på PS3 har falt så mye i det siste tror jeg at spillerne måtte ville falle endel de også.
Etter jeg selv investert i PS3 må jeg innrømme at det er sonene som plager meg mest. BD er i Norge dyrt noe som gjør at det er mye rimeligere fra Amazon. Men desverre er det jo slik at de nye tittlene ofte har sone slik at det blir vanskelig å bestille. Å bestille fra Play blir jo også over 200 kr grensen slik at det også blir dyrt med fortollingsgebyret og moms.
Kjøpt PS3? Den nye 40G utgaven eller den gamle 60 G utgaven??!
Rune
Nerd
E-post
Nettside
40GB versjonen til 2995 hos Elkjøp. 3000 er min magiske grense for en spiller som har mangler (ikke HD lyd ut og heller ikke Profil 2.0)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Gratulere med ny spiller...