Logo

har lcd TVen min blitt skadet av å ligge vertikalt?

Skriv et svar
17.07.2006 11.32.42 #1 av 7
Postet av: Jason Bourne
For to dager kjøpte jeg en lcd tv LE-32R75B fra samsung. Jeg bestemte meg for å ikke ta den ut av eska før søndagen. Da jeg kom hjem i går så jeg ut at lillesøstren min hadde gjemt TVen under sofaen!
En kompis av meg sa at han hadde hørt at lcd TVer ikke tar noe skadde av å ligge vertikalt.

Er det noen her som helt sikkert kan bekrefte dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2006 11.54.31 #2 av 7
Postet av: arntos
kke noe problem for LCD, disse blir fraktet liggende fra leverandør. Det er plasma som ikke bør ligge under transport.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2006 13.30.53 #3 av 7
Postet av: Jason Bourne
supert! takk for svar arntos
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2006 13.56.31 #4 av 7
Postet av: boly
"arntos" skrev:kke noe problem for LCD, disse blir fraktet liggende fra leverandør. Det er plasma som ikke bør ligge under transport.


Dette er ikke tilfelle for philips sine lcd skjermer. Jeg måtte frakte min stående... Plasma er nok mer sårbare for dette, men stor lcd skjerm vil sagge ved transport den og.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2006 15.43.43 #5 av 7
Postet av: arntos
Har ihvertfall sett en diger palle med 32" LCD fra samsung som ble fraktet liggende. Andre merker vet jeg ikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2006 16.41.04 #6 av 7
Postet av: boly
"arntos" skrev:Har ihvertfall sett en diger palle med 32" LCD fra samsung som ble fraktet liggende. Andre merker vet jeg ikke.


Det er sikkert ikke noe problem på 32", men på større tv'er tror jeg det blir problemer.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.07.2006 21.03.01 #7 av 7
Postet av: andhei
Synes de som sier at lcd skjermen din ikke kan ta skade av å transportes liggende er litt for skråsikker.

Det er ikke nødvendigvis slik at tven din er skadet, men det er absolutt ikke å anbefale å frakte hverken lcd eller plasma liggende. Dette skyldes flere ting, men et hovedpoeng er at skjermen ikke er av glass slik et ordinært crt tv er.

Synes i alle fall du bør følge litt med, og kjefte litt (bare litt) på din kjære lillesøster :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar