Logo

Har klart å ødelegge 2stk. yamaha Z7

Skriv et svar
04.04.2009 13.40.31 #1 av 9
Postet av: kriller
Hei. Legger ut en egen tråd på dette.

Kjøpte en yamaha z7 for et par mnd. siden, og fikk problemer med on/off knappen. Måtte trykke on et par ganger før den skrudde seg på. Etterhvert så øket problemet og stikkkontakten måtte tas ut og inn før den startet.
Yamaha kom med en firmware oppdatering som skulle fikse dette problemet. Oppgraderte den hod forhandler uten at det hjalp. til slutt var det ikke liv i den. Fikk en ny en fra forhandler. dette var en demoversjon som yamaha hadde brukt, og det samme problemet oppsto på denne.
Det viser seg at inngangskortet / HDMI kortet har brent.
Yamaha har ikke opplevd dette, og vet ikke hva de skal gjøre.
Forhandler har vært å målt strømmen min, og den leverer 239volt.

Nå har jeg ikke greie på dette men ser for meg følgende:
1. Det er noe feil på begge reciverne.
2. Strømmen min er ustabil.
3. Bruker en av HDMi utgangene ut til en splitter og videre til prosjektor og TV.

Vil også nevnte at jeg tidligere har hatt Onkyo og Denon reciver uten problemer.

Er redd for å sitte med svarteper her, og ønsker innspill/erfaringer på hva som kan være problemet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2009 13.53.25 #2 av 9
Postet av: MindWaste
Er det mulig at splitteren har skapt krøll? Siden HDMI kortet er svidd mener jeg...?
Har ikke z7 to HDMI utganger slik at du kan prøve uten å bruke splitter?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2009 13.55.52 #3 av 9
Postet av: Rune
Min første tanke om brenning av HDMI kort er om at receiveren er koblet til en TV via HDMI som igjen er koblet til kabel-TV med jordingfeil?

Jeg klarer ikke helt å se at annet utstyr skulle brenne HDMI kortet uten å ha merkbare feil. (ikke at det ikke er teorietisk mulig)

Hvordan ser repratør at kortet er brent? Er det fysiske skader på kort?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2009 16.55.21 #4 av 9
Postet av: kriller
Hadde en denon 3808 tidligere men 1 utgang. Ettersom den ene kabelen er for kort har jeg valgt samme løsning foreløpig.
Kan selvfølgelig kjøpe meg en kabel nå, men får høre hva Yamaha sier om å teste dette.
Reciveren er levert inn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2009 16.56.08 #5 av 9
Postet av: kriller
Jeg har ikke jording i huset, så jordingsfeil er utelukket.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2009 17.37.49 #6 av 9
Postet av: kriller
"Rune" skrev:Min første tanke om brenning av HDMI kort er om at receiveren er koblet til en TV via HDMI som igjen er koblet til kabel-TV med jordingfeil?

Jeg klarer ikke helt å se at annet utstyr skulle brenne HDMI kortet uten å ha merkbare feil. (ikke at det ikke er teorietisk mulig)

Hvordan ser repratør at kortet er brent? Er det fysiske skader på kort?



Nå er jo splitteren koblet i utgangen av reciveren. Kan en evt. feil i den slå tilbake i reciveren?
Forhandler nevnter inngangskortet og HDMI kortet, men det er muligens samme kort?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2009 19.11.20 #7 av 9
Postet av: Perminator
Hei fikk en Yamaha Z7 levert rett før påske. Har akkurat samme problemet som du beskriver. Etter noen dager vil ikke forsterkeren skru seg på den står bare og klikker og jeg må ta ut og inn kontakten for å få den til å fungere og for å få slått den på. Har kjøpt denne på Elkjøp noen som vet om jeg kan heve kjøpet siden jeg har 30 dagers returrett, usikker når det er en feil på produktet.
Utrolig irriterende da det var denne forsterkeren jeg ville ha må nok bytte til en pioneer nå ?
Hva hadde dere gjort ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2009 09.18.24 #8 av 9
Postet av: drums
Du har full returett og kjøpsloven er veldig sterk i ditt tilfelle. Jeg ville gått til Elkjøp og hevet kjøpet tvert!!
DRUMS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2009 20.56.55 #9 av 9
Postet av: Kim René
"drums" skrev:Du har full returett og kjøpsloven er veldig sterk i ditt tilfelle. Jeg ville gått til Elkjøp og hevet kjøpet tvert!!


Vel, skal rett være rett så kan du benytte deg av Elkjøps 30 dager returrett. Men kjøpsloven er overhodet ikke sterk i ditt tilfelle dersom du skal bytte den. Det må konstanteres samme feil tre ganger for at du skal få heve kjøpet. Det vil si at den må sendes til service. Men igjen, du kan benytte deg av Elkjøps 30 dager returrett :)
42PV70, QLN 604mkII, 602mkII, 601mkII. Velodyne CHT-10. Pioneer LX-51.
Infocus SP4800 =/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar