Logo

Har HK970,HD970, JBL studio L890. Hva med en sub?

Skriv et svar
19.04.2007 21.36.07 #1 av 3
Postet av: svennsbs
Har harman/Kardon HK 970 forsterker, HD970 cd spiller og
JBL studio L890.
Føler den kanskje litt hard og momentan i bassen...
Har ikke spilt høyt for å kjøre høytalerne inn. 4mnd gamle. Blir de rundere i bassen? :?:
Er det noen som har erfaring med en sub i tillegg til 2 kanals stereo?
Kunne godt tenke meg litt dypere bass.

:!:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2007 17.11.37 #2 av 3
Postet av: Torja
He, he... :D
Ut i fra spekifikasjoner og det jeg har lest på diverse forum og hifi blader, så skulle ditt sterio anlegg kunne spille dypt og kraftig nok på det meste. Subb burde være unødvendig. Har du prøvd å flytte litt på høytalerne dine så de spiller optimalt i rommet ditt? Nærmere veggen og mer bass tunge blir de, passe langt fra veggen og mer oppløst.
Du er kansje litt som meg og elsker mye "bass"?
Skal du ha subb til dette må du ha noe som går dypt nok og SVS fra http://www.lsound.no/nor/?&language_iso=nor er saker i sterio det. Har selv SVS PB-10 og bruker den stadig i sterio. Får absolutt med seg dypet og lar seg velvillig integrere med Dali Consept 8. Men dette er nok litt vel mye "synsing" fra min side.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2008 01.31.09 #3 av 3
Postet av: Snowman
Har det samme problemet. Mangler den dype bassen. Bassen er stump og veldig lite syngende. Har HK 3480 receiver, HK 970 cd-spiller og jbl 890 studio. Føler klart at bassen er mer fremtredende og "riktig" når jeg kjører tv-lyd. CD plater blir litt tamt og stramt. Diskanten er veldig klar. Det samme med mellomtone. Bassen derimot låter plastikk. Trodde kanskje det hadde noe med innspilling av høyttalerne, men tror rett og slett at HK 970 ikke duger.
Skal forsøke med en Denon DCD1500A. Kanskje det vil hjelpe?
Åpen for innspill vedr. dette innlegget.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar