Logo

Har High-End noe å si?

Skriv et svar
16.08.2005 17.13.50 #16 av 22
Postet av: Even Sundgot
ja men det eg prøvde å sei er att cerwin wega og dali er to forskjellige merkar med kvar sine spesialitetar..
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2005 18.44.02 #17 av 22
Postet av: Audiophile-Arve
"bomholt" skrev:He-he. Endelig en som sier sannheten om C-V. Synes disse høyttalerne er elendige, men nå får jeg vel mange på nakken...


"Elendig" er vel å ta sterkt i, CV kan brukast til mykje artig, men dei er ingen hififormidlarar....
Dali har (spesielt i dei aller øvste prisklassane) langt meir "audiophile" høgtalarar!
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 07.20.01 #18 av 22
Postet av: thor_egil
"pnerbye" skrev:

CV er helt suverent til tekno, rock og hjemmekino med høyt volum. .


Sterkt uenig! CV er dårlig til det meste....bortsett fra å skape mye dB av lite watt. Synes du ikke rock fortjener mer kreditt enn dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 08.55.53 #19 av 22
Postet av: Snickers-is
Noen av dere som har testet noen av de litt dyrere CV på skikkelig gromme forsterkere? Hvis ikke så kan dere vel egentlig la være å uttale dere.

Det morsomme med Dali er at det er mye bedre sammenheng i H400 enn i MS5, og MS5 koster vel 2 ganger så mye som H400.

Ellers vil jeg si at high end har noe å si, fordi det som regel brukes om utstyr som er skamdyrt, og i et prisleie der det ikke er sammenheng mellom kvalitet og pris, og eierfølelsen betyr mer enn kvaliteten for mange.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 09.05.44 #20 av 22
Postet av: pnerbye
"thor_egil" skrev:
"pnerbye" skrev:

CV er helt suverent til tekno, rock og hjemmekino med høyt volum. .


Sterkt uenig! CV er dårlig til det meste....bortsett fra å skape mye dB av lite watt. Synes du ikke rock fortjener mer kreditt enn dette?


Enig i at all musikk fortjener kvalitetsforsterkere og kvalitetshøyttalere. Kjenner ikke CV og bør ikke uttale meg om denne høyttaleren som Snickers-IS bemerker.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 15.36.42 #21 av 22
Postet av: Audiophile-Arve
Heavyrock er ein sterkt undervurdert musikksjanger, som stiller minst like strenge krav til anlegget som andre sjangrar, om enn kanskje andre krav.

Cerwin Vega er for så vidt greie til rock, om du ikkje tek anna enn lydstyrken seriøst, men prøv t.d. eit besøk på Lyric HiFi og få demonstrert Avantgarde Duo, så får du ei heilt anna forståing om kva dette handlar om.

Ein av dei flottaste heavyhøgtalarar eg har høyrt, er Klipsch La Scala. Den manglar den djupaste bassen (som faktisk ikkje er så viktig som dynamikk og detaljrikdom i mellomtonen når du spelar heavy), og har ein eigenlyd (det har alle horn eg har høyrt i større eller mindre grad), men vil verkeleg gje deg forståing om kva heavyrock dreier seg om. Høgtalaren er svær og dyr, men verd både pengane og arbeidet med å få til rommet om du berre arbeider litt.

Så gammal eg er, går eg for 70-tals tungrock, med Deep Purple "Live in Japan" som den ultimative opplevinga, og om du har denne, bør du prøve skiva på eitt eller anna ordentleg horn, så skjønar du fort kva eg meiner....
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 20.32.24 #22 av 22
Postet av: Marius305
Hei'

Skal jeg fortelle dere at CW suger på diskant og ikke bare for å NEVNE Mellomtone..

V serien er noe bedre enn Classicen.. men..

CW låter også ganske grinete...

Det er min mening..

Har være og hørt på noen CW'er på hifiklubben... :wink:
The Movie Man!

Min DVD Collection: http://www.intervocative.com/dvdcollect ... oviemarius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar