Logo

Har fått tilbud om flatskjerm gjennom jobben..Hvilken?

Skriv et svar
04.03.2006 00.50.33 #1 av 2
Postet av: unIQue
Har fått et "hjemmePC" tilbud gjennom jobben, hvor vi også har mulighet til å velge (kjøpe til redusert pris) en flatskjerm. Så mitt spørsmål er da, hvilke av disse 3 modellene er "most bang for the bucks??"

Valgene er :

- Viewsonic N3260w 32"
- Viewsonic N4060w 40"
- Philips 42" (Hehe, står faktisk nesten ingenting om denne skjermen, men det er en eller annen SD skjerm. Oppløsning på 852x480.)

Så mitt spørsmål er da. Holder noen av disse skjermene mål? Skal hovedsaklig brukes til TV (analogt UPC signal) og litt DVD. Selvfølgelig greit med HD støtte da (når den tid kommer....)
Er det noen vits å bytte ut min gamle, trofaste Samsung PS42P2S plasma. Vil jeg merke noen forskjell (plasmaen min er jo snart 4 år gammel, så noe forbedring har det vel vært iløpet av disse årene.....)

Denne TV'en skal bare brukes til Stue TV ettersom min "filmskjerm",Panasonic PT-AE900 projektor kommer snart......

Trenger virkelig hjelp med å bestemme meg her....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2006 12.02.47 #2 av 2
Postet av: orso
"unIQue" skrev:Har fått et "hjemmePC" tilbud gjennom jobben, hvor vi også har mulighet til å velge (kjøpe til redusert pris) en flatskjerm. Så mitt spørsmål er da, hvilke av disse 3 modellene er "most bang for the bucks??"

Valgene er :

- Viewsonic N3260w 32"
- Viewsonic N4060w 40"
- Philips 42" (Hehe, står faktisk nesten ingenting om denne skjermen, men det er en eller annen SD skjerm. Oppløsning på 852x480.)

Så mitt spørsmål er da. Holder noen av disse skjermene mål? Skal hovedsaklig brukes til TV (analogt UPC signal) og litt DVD. Selvfølgelig greit med HD støtte da (når den tid kommer....)
Er det noen vits å bytte ut min gamle, trofaste Samsung PS42P2S plasma. Vil jeg merke noen forskjell (plasmaen min er jo snart 4 år gammel, så noe forbedring har det vel vært iløpet av disse årene.....)

Denne TV'en skal bare brukes til Stue TV ettersom min "filmskjerm",Panasonic PT-AE900 projektor kommer snart......

Trenger virkelig hjelp med å bestemme meg her....


Kjenner ikke til Viewsonic, men ser at det er en LCD som du får for under 10000 kr på nettet (32"). Det er for det første et ukjent merke og for det andre altfor billig til å være en god skjerm. Når du i tilegg har UPC analogt som er kjent for dårlig signal, er min anbefaling å styre unna. Philips sine SD plasmaer er helt greie, men vil egentlig ikke anbefale den heller. Tviler på at det er noe særlig oppgradering fra den skjermen du har. Min anbefaling er at du venter til prisene blir lavere og skjermene bedre. En god "billigskjerm" på markedet i dag er Panaoninc 42PA50 til 13000 kr, men den er ikke HD-ready. Kommer en oppfølger rett rundt hjørne som heter PV60, den kommer til å være HD-ready. Prisen er foreløpig usikker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar