Logo

Handle Prosjektor,trenger litt hjelp

Skriv et svar
12.12.2007 18.19.58 #1 av 3
Postet av: Kabbern
Ja. Da skal jeg endelig kjøpe en prosjektor.....jeg står nå mellom 2 stykker

En LCD fra epson EMP-TW1000
eller
en DLP fra BenQ W10000

vet jo fra tidligere at du kan få trøbbel med regnbue effekt på DLP prosjektoren,men flere jeg har snakket med sier at det ikke er et problem på W10000. Prosjektoren skal stå i en kjellerstue som skal bygges om til hjemmekino rom så mitt spørsmål er vel egentlig. Hva skal jeg velge? begge er jo bra på sin måte.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2007 18.32.42 #2 av 3
Har ikke sett disse selv, men her er test av Epson:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3342&p=68

Forddeler med LCD prosjektorer:
- Lettere å plassere siden de har linsevinkling
- Sliter ikke med regnbueeffekt
- Gir bedre bilde i lyse rom

Minus:
- Sort og Kontrastnivå
- Rutemønster

Forddeler med DLP prosjektorer:
- Bra sort og kontrastnivå

Minus:
- Regnbueeffekt
- Vanskligere å plassere

Dette er mest snakk om de generelle forskjellene, men det gir det kanskje litt bedre innsikt på hva som passer til deg og ditt bruksområde.

Ellers ser jeg at det er noen fra forumet som har bestilt den som kan gi deg ett mer matnyttig svar.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2007 19.27.50 #3 av 3
Postet av: Torja
Hvor mye "trøbbel" du får med RGB flimmer er umulig å si da du blir nødt til å teste dette selv. Hvis du ser det men er lite plaget, så skal de nyere, høyoppløste PJ være av de bedre. Spesielt BenQ sine oppleves noe bedre uten at jeg kan si noe om hvordan du vil oppleve det. Det har noe med hastigheten på fargejulet, og de nyere med 5x og 6x hastighet spinn har mindre av dette i forhold til de eldre med 4x hastighet.

Har selv minimalt med regnbue effekt problem. Sett det kun i enkelt scener som er svært kontrastfylte. Værsting filmen er gjerne "Sin City". Her så jeg det lett på min LG-110 PJ. Har testet BenQ 8720 på samme film, og kunne omentrent ikke se det her. Ettervært har jeg følelsen av å ha blitt "mindre" følsom etter å ha sett på filmer med DLP i over et år.

Du bør sjekke ut selv hvor mye du ser det på PJ. Mange sier at de ikke ser det på de nyeste høyoppløste PJ i forrhold til eldre, men det må du se etter selv. Lykke til :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar