Logo

Hakking på film

Skriv et svar
11.01.2004 21.03.47 #1 av 3
Postet av: Jonia
Hei!

Har lånt en Marantz dv6200 som er en dvd spiller til nesten 7000 kr. Jeg leide en film og testet spilleren. Bilde og lyd er meget bra, mye bedre enn jeg noengang har sett tidligere. Litt uvante farger, kan oppfattes litt blasse. Men det tok ikke lang tid før jeg virkelig falt for bildet. Naturtro gjengivelse.

MEN:

Leiefilmen stoppet ved flere anledninger opp, hakket og lyden falt ut. Særlig på slutten av filmen ble det nesten håpløst å se på! Er dyrere dvd spillere mer følsomme for slitte plater? Jeg vasket palta med Zalo, da spilte den helt fint etterpå...

Jeg har en Grundig Xenaro GDP5100 DVD spiller fra før, den er langt fra så følsom og hakker mindre. Men også med denne har jeg flere ganger opplevd at lyden faller ut et kort øyeblikk. Når jeg kjørte analogt høres kun et klikk, men nå når jeg kjører gjennom receiveren (marantz sr5300) digitalt blir lydoppholdet langt større, opptil 1,5 sekunder. Det er også noe jeg lurer om andre har opplevd.

Noen som har kommentarer til dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2004 21.05.42 #2 av 3
Postet av: Migen
Det er dvd spilleren som sjekker sonen på dvd plata. Skjer alltid 1 gang pr. film.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2004 21.06.44 #3 av 3
Postet av: Anonymous
Sjekker sonen på platen? Er enig med deg at den gjør det en gang pr plate, men det er idet du starter opp. Det spilleren derimot stopper opp for en gang pr film under filmen, er lagskiftet som oppstår på dvdplater med to lag. Dette er helt vanlig. Men det kan variere av flere grunner; det er forskjell på spillerene og også hvor lagskiftet befinner seg. Noen scener kan "kamuflere" lagskiftet ganske elegant, mens andre ødelegger scenen..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar