Logo

H/K avr355 Dårlig bilde/ustabil lyd

Skriv et svar
09.11.2009 16.50.32 #1 av 4
Postet av: gter
Hei.,
HAr kjøpt

System Audio XP30 Gulvstående høyttaler
System Audio Comet Vegghøyttaler
System Audio Comet AV Senterhøyttaler

For å drive dette kjøpte jeg Harman/Kardon AVR355 Surroundreceiver

Nå er endelig alt på plass og satt opp av serviceminded medarbeider fra Soundgarden Jessheim.

Har noen spm:
Tv lyd er mye lavere enn DVD\radio lyd.Hvorfor?
Bildet(kjøres vi hd tuner via hdmi på receiver) har stygge striper over skjermen når tv sees.MEn er betydelig mindre ved avspilling av hd dvd.Hvorfor?
Har lest noen erfaringer at receiveren blir veldig varm.Noen erfaringer på dette?

Siden jeg er "audio-jomfu" lurer jeg også på om hva man kan forvente av Harman/Kardon AVR355 Surroundreceiver?
Finnes det bedre alternativer i samme prisklasse?

Hørte fra Soundgarden at de anbefalte 40timer innspilling av høytalere.Men forumet her, mange forskjellige tråder, er ikke enig i om lengre avspilling med "lav lyd" eller kortere avspilling med høyere lyd er bedre..

Takknemlig for svar.

Terje
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2009 21.55.45 #2 av 4
Postet av: rockford
Ved innspilling av høytalere, så sier det seg vel selv egentlig at man burde spille på lavt volum lenge :smile: ikke høyt volum over kort tid? :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2009 22.09.33 #3 av 4
Postet av: MindWaste
Innspilling på veldig lavt volum er bare svada spør du meg.
Bruk høyttalere som normalt, så lenge du ikke blåser på fullt volum over lengre tid er det ingen fare.
Om du har mulighet så er det bare å la anlegget stå på døgnet rundt/så lenge som mulig hver dag på moderat volum, så løsner elementer fortere.
Det hele dreier seg om en mykning av membraner, slik at de beveger seg lettere = bedre lyd og punch.

Sjekk hvilke signaler/oppløsning tuner er satt til å sende ut på hdmi. Evt om reciever skalerer/behandler bildet på noe måte.
Ang tv lyd, regner med du har skrudd opp lyden på tuner?

Avr355 bør klare å sparke liv i høyttalerne dine, H/K er som regel strømsterke saker.
Om du føler du trenger mer krutt kan eksterne effektforsterker benyttes til fronter.

Edit: så nå det var litt gammel tråd :oops:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2009 22.22.10 #4 av 4
Postet av: rockford
mente ikke at man skal spille så lavt så du nesten ikke hører musikken :P er sant det du sier det skal jo spilles litt så elementa blir litt innkjørt på en måte, men det skal ikke spilles på full fitte heller :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar