Logo

Høyttalere til TV

Skriv et svar
16.09.2007 13.12.41 #1 av 2
Postet av: Avast
Heisann, jeg lurer på litt av hvert angående kobling av høyttalere til en TV med RCA-utganger. Irriterer meg grønn over den pappaktige lyden på TVen, men er samtidig på studentbudsjett så jeg lurte på om det var noen vei utenom separat forsterker osv?

Finnes det høyttalere med innebygde forsterkere e.l. og/eller eget power supply da jeg regner med at TVen ikke er noe særlig egent til å drive høyttalere "selv"? Eller er jeg helt på jordet nå?

Håper på positivt svar og gjerne et eksempel hvis det finnes en økonomisk løsning på dette :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2007 14.07.16 #2 av 2
Postet av: Zleepyme
Ta å dra innom en elektrobutikk(ala elkjøp) å sjekk ut PC høyttalere. Der finnes mange rimelige 2.1sett(med sub) som spiller godt som tv høyttalere. Kan hende du må ha noen overganger, men alt i alt vil du komme ganske så rimelig ut av det. De rimeligste Logitech settene koster ikke mange hundrlappene. Bare husk på å kjøp 2.1. Altså med en liten sub. Priklassen ligger fra rundt 400 spenn og oppover. Til rundt 1000 lappen får du seriøst bra trøkk(iforhold til prisen)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar