Logo

Høytalertips?

Skriv et svar
07.01.2007 07.52.27 #1 av 5
Postet av: Gimsegutten
For en tid tilbake oppdaget jeg at diskanten er defekt på en av mine B&W P5 (som jeg har vært svært fornøyd med!), så nå er jeg på jakt etter nye. Jeg har vært i butikker og hørt på følgende høytalere:
- Klipsch RF82 (definitivt gode, men litt store)
- B&W CM1 (anbefaler jeg virkelig dersom rommet ikke er stort!)
- Dali Ikon 6 (imponerte stort sammen men DenonPMA1500)
- B&W CM7 (ble litt mørke sammen med DenonPMA1500, og sammenliknet med Ikon6 var det mer dypbass, men på musikk som f.eks depeche mode var det et friskere lydbilde på ikonene!)
Basert på de nevnte erfaringene, kjøpte jeg ikon6, men vel hjemme ble jeg skuffet. Sammen med min Densen DM10 integrert forsterker ble lydbildet at for lyst, og dypbassen forsvant. Jeg fikk derfor levert dem tilbake.

Nå er spørsmålet om jeg bør kjøpe CM7, eller om noen har gode anbefalinger til andre høytalere jeg bør lytte til? (Rom: vinkelformet stue ca. 35kvm. Musikk: Alt fra akustisk Neil Young til PinkFloyd og Nirvana!). En annen ting: Hva kan jeg gjøre med den defekte høytaleren min?
Gimsegutten (Mitt anlegg: Densen DM10, Marantz CD7300, B&W P5)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 13.20.22 #2 av 5
Postet av: boly
For en tid tilbake oppdaget jeg at diskanten er defekt på en av mine B&W P5 (som jeg har vært svært fornøyd med!)


Hva kan jeg gjøre med den defekte høytaleren min?


Du er sikker på at den er sprengt? Kan det være at noe har løsnet inne i høytaleren? Feks. kabel eller noe på delefilter? Hvis du er fornøyd, hvorfor ikke kjøpe ny diskant? Dette klarer de helt sikkert og skaffe på hifiklubben.

Hvis ikke ta kontakt med Eltek, de fikser sikkert noen erstatning. Men skift da på begge.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 14.28.24 #3 av 5
Postet av: JLmorten
Klipsch RF-63, som har 3stk 6.5tommere, istde 2stk 8 som RF-82

http://www.klipsch.com/products/details/rf-63.aspx

og så har du favoritten mi,, Klipsch RVX-54

desse er ganske små, dvs høye og slanke, har de til utstilling, og demo i stavanger, jett om jeg digger de, koster 2k mindre en RF63 også

http://www.klipsch.com/products/details/rf-63.aspx
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 21.11.50 #4 av 5
Postet av: Gimsegutten
Jeg vet vel i grunn ikke hva som egentlig feiler høytaleren, og jeg bør vel gjøre som du sier og undersøke mulighetene for reperasjon. Takk for tipsene kyttet til dette! Uansett så er det jo morsomt å se seg om etter nye også da. Har litt sansen for den prosessen.

Klipsch RVX-54 ser definitivt ut som fine høytalere. De andre som nevnes her er både litt dyre og store. Vet de har Klipsch på en butikk her i Trondheim, men tror kanskje ikke de har disse i butikken. Vet heller ikke noe om Densen er en god kombinasjon? Skal ta en runde og undersøke.
Gimsegutten (Mitt anlegg: Densen DM10, Marantz CD7300, B&W P5)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 23.20.57 #5 av 5
Postet av: boly
Ta en tur til tonart, de har Klipsch.

http://home.loopme.com/tonart/sites/ton ... 9473i21306

Ligger i Fjordgata 11
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar