Logo

Høytaler sett til musikk og film

Skriv et svar
28.08.2006 18.06.43 #1 av 5
Postet av: Tremil
Skal kjøpe meg Yamaha RX-V659 Titan reciever og skal ha meg høytaler sett. Lurer derfor på om noen her har noe forslag. Anlegget skal brukes til å spille mye musikk på også (rock og metal), og trenger derfor gode fronthøytalere. Har også lyst til å slippe å ha subwoffer pga plass mangel. På forhånd takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2006 18.17.44 #2 av 5
Postet av: Tremil
edit: Helt hjemmekino sett jeg er på utkikk etter. to bak-, to store front- og en scenterhøytaler. Har sett et sted fronthøytalere med basser på siden, med egen volumkontroll på selve høytaleren, men husker ikke hvor.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2006 15.55.13 #3 av 5
Postet av: boly
Det finnes mange sett der ute, si litt om hvor mye du har tenkt og legge i dette systemet så er det lettere og anbefale noe.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2006 16.19.24 #4 av 5
Postet av: hbakken
Synes du kan ta en titt på HifiCenter kjeden sine sider og JBL høyttalere. Disse er gode til både film og musikk, men med ekstra hovedvekt på film såvidt jeg vet.
--------------------------------
Mvh Håkon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2006 13.58.25 #5 av 5
Postet av: pnerbye
Du kan ikke sette så veldig store høyttalere på den receiveren, så det er vel grunn til å tenke seg litt om. Jeg vil på det sterkeste anbefale en sub. Skal du ha store fronter bør du vurdere et stereo effekttrinn til å drive dem.

Det er umulig å anbefale høyttalere når vi ikke kjenner budsjettet, så du må nesten hoste opp ett tall! :)
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar