Logo

Høy lyd i Benq PE8720

Skriv et svar
07.06.2007 21.50.31 #1 av 12
Postet av: Sarni
Hei alle sammen

Nå har jeg endelig fått montert opp min projektor. Er kjempe fornøyd med bilde men syns Benq'en bråker mye. Det står i manualen at den skal gi fra seg 25 db og det er jo nesten ikke hørbart, eller er det det???
Når min står på bråken den mye mer en 25db etter mitt syn. Kjerringa reagerte med en gang på at den duret så mye.
Som sagt startet jeg den opp for første gang idag men den gikk bare ca 1 time før den ble slått av. Kan lyden bli lavere etter hvert?? Satte den på ekstra stille også men det hjalp ingen ting.

Skal jeg bare slå meg til ro eller hva?????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2007 21.57.54 #2 av 12
Postet av: MindWaste
Bråker under drift eller når du endrer mellom bildeinnstillinger? Den lager noe lyd når du bytter mellom bildepresets men under normal bruk på whisper mode bråker den ikke

se her
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=8488
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2007 05.49.06 #3 av 12
Postet av: Sarni
Hei Igjen

Den bråker under drift. Hører ikke noe forskjell ved bruk av zoom og lensshift osv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2007 06.00.24 #4 av 12
Postet av: MindWaste
høres nesten ut som om det er noe galt med denne.... :?:

lyden som kommer ved endring på zoom osv er mer som en motorisert durelyd som skiller seg ganske godt ut fra driftslyden...

Hvor har du kjøpt denne? Hvis du har muligheten til å ta med projektor til butikken så ville jeg kanskje gjort det når lyden er så plagsom som du beskriver...
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2007 06.16.47 #5 av 12
Postet av: Sarni
For å være på den sikre siden skal BenQ'en prøvekjøres i helgen selv om det er 40 årslag (familietragedie :lol: ) Skal da se om lyden gir seg eller om den vedvarer. Hvis ikke tar jeg kontakt med Nettdata på mandag for å forhøre meg.
Skal også låne en db måler for å skjekke på denne.

Kommer tilbake med mere senere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2007 19.09.46 #6 av 12
Postet av: Sarni
Hei igjen

Har nå kjørt projektor i ca 6 timer uten forandring i lyd nivå. Ingen forskjell om jeg setter den på whisper mode eller ikke. Ved å forandre high altitude gåt viften fortere men med samme lydnivå. Hadde en kammerat, som har bedre hørsel enn meg, innom idag og han hørte motoren til lensshift og zoom gå når han stod helt inntil. Har også prøvd å ta projektor ned fra takoppheng/hylle for å høre om det ble noe forskjell og det ble det ikke.
Pratet med Nettdata på fredag og de sa at BenQ er stille, jeg skulle prøve den i helgen og var lyden like høy på mandag skulle jeg ta kontakt igjen evnt. sende den bort til dem men har kvier meg. Kan jo hende det er meg det er noe galt med!!!!! :lol:

Men så fikk jeg et innfall: er det noen i Porsgrunn/Grenlandsområde som har den samme projektor som jeg kunne hørt på event. at du kommer til meg??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2007 19.23.29 #7 av 12
Postet av: petre2006
Skal ikke legge meg altfor mye oppi hva du opplever, men husker selv litt småfrustrasjon med min PE8720 og lyd. Siden jeg har bygget den inn i en boks oppe i taket, så trodde jeg lenge at det var slik den var, den durte irreterende og likevel skulle den være en av de stilleste.

Det viste seg ettervert, at når jeg flyttet den litt til venstre (det er en kant i kassen min på høyresiden) så forsvant lyden helt. Ergo, en form for gjennklang som sikkert har akslerert frem og tilbake = resonans? Lyden er vekke nå, og det er bare en svak viftestøy på de roligste scenene i filmer.

Men, det er ikke sikkert dette er tilfelle for deg, kan være noe galt der, ikke vet jeg. :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2007 20.32.10 #8 av 12
Postet av: MindWaste
Bor desverre i Ålesund så det blir litt langt å reise :D
Er det viften som lager støy? Eller er det noe annet?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2007 21.09.23 #9 av 12
Postet av: Sarni
Virker på meg som det er viften. Den blåser også veldig varm luft men det er vel normalt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2007 07.15.41 #10 av 12
Postet av: petre2006
Ja, luften utav PE8720 er utrolig varm. Men, prøv å sette PJ'en en annen plass i rommet, bare for å elminere evt. resonans problematikken

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2007 07.50.51 #11 av 12
Postet av: Sarni
Har prøvd å plassere denne en annen plass men med samme resultat
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2007 06.49.20 #12 av 12
Postet av: Bidd@
Kontaktet BenQ support?
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar