Logo

Går du glipp av mye lyd-effekter i filmene?

Skriv et svar
15.11.2005 21.01.30 #1 av 10
Postet av: Flageborg
Star Wars III - Revenge of the Sith..........er i tillegg til å ha et sinnsykt bra bilde.....også "krydret" med SUB-soniske lyd-effekter som gjør filmen til en opplevelse av de sjeldne. Prøv selv....sjekk de sub-soniske effektene som begynner 38:43 og varer til 39:20.

Du finner "opplevelsen" også fra 41:12 til 41:19. Jeg har valgt å nevne SÆRLIG disse to partiene, for det er lettest å "isolere" opplevelsen i de to nevnte periodene, men denne filmen har mange slike
opplevelser.......filmen i gjennom

Klarer anlegget DITT å sette "kroppen" i bevegelse ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 22.00.04 #2 av 10
Postet av: Atle Torp
Denne blir selvfølgelig med til Fetsund til helgen? ... sammen med pod-race (?) scenen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2005 12.58.47 #3 av 10
Postet av: Flageborg
"akto" skrev:Denne blir selvfølgelig med til Fetsund til helgen? ... sammen med pod-race (?) scenen.


Selvfølgelig, så lenge det er lov å nyte.........medbrakt :D

Star Wars I, II & III blir med, i tillegg til resten av kalibreringsverktøyet, både hardware og software. Håper du har innkalt et par "bærere" som kan flytte SVS'n under kalibreringen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2005 15.37.20 #4 av 10
Postet av: Oban
"Flageborg" skrev:Star Wars III - Revenge of the Sith..........er i tillegg til å ha et sinnsykt bra bilde.....også "krydret" med SUB-soniske lyd-effekter som gjør filmen til en opplevelse av de sjeldne. Prøv selv....sjekk de sub-soniske effektene som begynner 38:43 og varer til 39:20.

Du finner "opplevelsen" også fra 41:12 til 41:19. Jeg har valgt å nevne SÆRLIG disse to partiene, for det er lettest å "isolere" opplevelsen i de to nevnte periodene, men denne filmen har mange slike
opplevelser.......filmen i gjennom

Klarer anlegget DITT å sette "kroppen" i bevegelse ?


Nei, jeg merket nok ikke noe spesielt lydmessig på mitt oppsett under de nevnte partiene. Må man ha ekstrem bass-kino tilsvarende Flageborg for å få med seg dette, eller er det noe som "folk flest" opplever på sine oppsett?
Kunne vært interessant å vite om andre har testet nevnte partier på sin hjemmekino.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2005 18.09.09 #5 av 10
Postet av: Jan A M
"Oban" skrev:

Nei, jeg merket nok ikke noe spesielt lydmessig på mitt oppsett under de nevnte partiene. Må man ha ekstrem bass-kino tilsvarende Flageborg for å få med seg dette, eller er det noe som "folk flest" opplever på sine oppsett?
Kunne vært interessant å vite om andre har testet nevnte partier på sin hjemmekino.


Testa jeg og, kort oppsumering er at jeg ikke skjønner bæret av hva flageborg prater om her.

Får vel bare til svar at anlegget mitt er for dårlig og bla bla bla snart nå tenker jeg...


..egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor det skulle være"subsoniske" lyd effekter i akurat disse scenene heller..? :?


Mvh
Lykkelig og uvitende...tralalala... :D
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 11.12.20 #6 av 10
Postet av: Alex F
"Flageborg" skrev:Star Wars III - Revenge of the Sith..........er i tillegg til å ha et sinnsykt bra bilde.....også "krydret" med SUB-soniske lyd-effekter som gjør filmen til en opplevelse av de sjeldne. Prøv selv....sjekk de sub-soniske effektene som begynner 38:43 og varer til 39:20.

Du finner "opplevelsen" også fra 41:12 til 41:19. Jeg har valgt å nevne SÆRLIG disse to partiene, for det er lettest å "isolere" opplevelsen i de to nevnte periodene, men denne filmen har mange slike
opplevelser.......filmen i gjennom

Klarer anlegget DITT å sette "kroppen" i bevegelse ?

Hvilke krav stilles til subwoofer for å oppleve dette fullt ut ?
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 11.16.46 #7 av 10
Postet av: Atle Torp
Den må gå dyyyyyyypt :o
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 11.18.34 #8 av 10
Postet av: Oban


Testa jeg og, kort oppsumering er at jeg ikke skjønner bæret av hva flageborg prater om her.

Får vel bare til svar at anlegget mitt er for dårlig og bla bla bla snart nå tenker jeg...


..egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor det skulle være"subsoniske" lyd effekter i akurat disse scenene heller..? :?


Mvh
Lykkelig og uvitende...tralalala... :D


Kjenner meg igjen i denne karakteristikken.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 11.26.44 #9 av 10
Postet av: Atle Torp
"Jan A M" skrev:

Får vel bare til svar at anlegget mitt er for dårlig og bla bla bla snart nå tenker jeg...




Anlegget ditt er ikke for dårlig, men subben går ikke dypt nok til å gjenngi de aktuelle frekvensene, thats it.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 13.56.41 #10 av 10
Postet av: Jan A M
"akto" skrev:
Anlegget ditt er ikke for dårlig, men subben går ikke dypt nok til å gjenngi de aktuelle frekvensene, thats it.


Ja.. det er vel så... :|
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar