Logo

Gå over fra kabel til parabol

Skriv et svar
04.02.2004 14.25.57 #1 av 3
Postet av: Christian
Har bestemt meg for å gå over fra kabel til Parabol. Er drita lei den dårlige kvaliteten på UPC her i Oslo, i tillegg til "kanalvalgene" ders som er helt på jordet.

Nå vil jeg bestemme selv.

Mine krav er at det skal kunne gå ann å se på 2 forskjellige kanaler samtidig (har tenåringsdøttre som bor foran TV'n ) og jeg må kunne få inn TV2, TV Norge og TV3.

Ser noen annonserer for en Strong SRT-8700 som var klar for begge systemene. Hvilke systemer er det? (Pal/NTSC?)

Er denne pakken noe å satse på?

På forhånd takk for svar.
Hvorfor gjøre ting i dag når man kan gjøre det i morgen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2004 23.39.57 #2 av 3
Postet av: Jacob
Hei

Når man skal gå over fra kabel til Parabol er det mye å tenke på.

Det er to hovedleverandører av satelittkanaler i Norge. Canal Digital og Viasat.
Disse leverer noe forskjellige kanaler og noe er det samme. Det som er viktig å få med seg at TV2 og TV norge får du kun ifra Canal Digital og TV2 får du kun fra Visat.

Det betyr at du trenger abonnement fra begge. Det betyr igjen at du trenger 2 tunere på hver plass du skal kunne se tv kanaler uavhengig av hverandre.

Det finnes en tuner hvor du kan ta to kanaler samtidig, (heter Pace Puma) men denne er ikke godkjent for Viasatt sitt nye system som blir satt i bruk senere i vår.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2004 10.24.06 #3 av 3
Postet av: amatøren
Er tv3 en kun får fra Viasat, ikke tv2. Og Tvnorge og Tv2 kun fra Canal digital. Men jeg har sett hvor bra dreambox fungerer så jeg vet hva jeg skal skifte til når bindingstida går ut, sånn lite tips før anskaffelse av utstyr
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar