Logo

Gode "venteskjermer"?

Skriv et svar
10.11.2006 19.32.25 #1 av 8
Postet av: erlingen
Hei,

Har fått anbefalt SHARP LC32BV8 til 8990,- fra Hi-Fi-klubben som en god "vente-tv" mens jeg venter på at grom-tvene produseres og faller litt i pris.

Så også Phillips 37PF5321 til 9990,- og er interessert i å gå opp 5" om den er god nok. Noen som har erfaring med den? Er det en typisk lavprismodell fra Phillips med tilsvarende lavkvalitet?

Erling
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2006 16.35.44 #2 av 8
Postet av: Fender
Hva mener du egentlig med "grom-tv'ene" som skal falle i pris? Om 1 år får du sikkert kjøpt et "bedre" tv enn du gjør i dag, men da vil det jo komme et bedre neste år igjen o.s.v. Da blir du jo bare sittende og vente på neste modell, og får aldri kjøpt noe...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2006 17.22.19 #3 av 8
Postet av: morsk
"Fender" skrev:Hva mener du egentlig med "grom-tv'ene" som skal falle i pris? Om 1 år får du sikkert kjøpt et "bedre" tv enn du gjør i dag, men da vil det jo komme et bedre neste år igjen o.s.v. Da blir du jo bare sittende og vente på neste modell, og får aldri kjøpt noe...


Riktig. Den som venter på noe bedre innenfor området elektronikk venter sikkert ikke forgjeves..bare for evig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2006 12.02.34 #4 av 8
Postet av: knuhen
Kjøp en pana pv 60, så slipper du å vente :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2006 00.39.53 #5 av 8
Postet av: erlingen
En "grom-tv" må ha 1080, men det er ikke mange kilder som leverer 1080 i dag. Blueray og HD-DVD vil gjøre det, men de er ikke på markedet med filmer i stor grad ennå. HD-sendinger er også et par år fram. Dermed blir det en dårlig idé å kjøpe den dyrt nå, mens når kildene er klare så finnes det bedre og billigere tver. Sånn sett klarer jeg meg fint med en til 10k i 2-3 år.

Ser at PV60 får mye fortjent god omtale, men hvordan er det med plasma til spill, er det ikke en risiko for å brenne inn bilder, eller er det oppskrytt?

Sitter ikke med en 14" svart-hvitt CRT fram til SED-tver er billige :wink: Men mener det ikke er verdt pengene å kjøpe det aller dyreste for å få med teknologi som ikke kan utnyttes fullt ut ennå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2006 13.42.16 #6 av 8
Postet av: knutinh
Gradienten i produktutvikling er ikke konstant slike enkelte mener.

"Early" adopters må betale dyrt for dårlig teknologi, mens langt ut i en produktkategoris levetid kan man få "modne" produkter til en veldig billig penge. Tenk på prisene på crt-tver på slutten.

-k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2006 15.17.28 #7 av 8
Postet av: orso
"erlingen" skrev:En "grom-tv" må ha 1080, men det er ikke mange kilder som leverer 1080 i dag. Blueray og HD-DVD vil gjøre det, men de er ikke på markedet med filmer i stor grad ennå. HD-sendinger er også et par år fram. Dermed blir det en dårlig idé å kjøpe den dyrt nå, mens når kildene er klare så finnes det bedre og billigere tver. Sånn sett klarer jeg meg fint med en til 10k i 2-3 år.

Ser at PV60 får mye fortjent god omtale, men hvordan er det med plasma til spill, er det ikke en risiko for å brenne inn bilder, eller er det oppskrytt?

Sitter ikke med en 14" svart-hvitt CRT fram til SED-tver er billige :wink: Men mener det ikke er verdt pengene å kjøpe det aller dyreste for å få med teknologi som ikke kan utnyttes fullt ut ennå.

Tester vise at det er marginale forskjeller på 1080i og 1080p. Kjøp PV60.
Bare pass på å ikke ha stillbilder på i mange timer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2006 15.29.01 #8 av 8
Postet av: knutinh
Sier meg enig med bomholt. Gi meg reell kontrast og sortnivå som er mange ganger bedre enn dagens beste så tar jeg til takke med 720p uten å mukke.

Ta en titt på denne presentasjonen:
http://www.brightsidetech.com/tech/pres ... .ppt#443,5, The Scene

-k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar