Logo

Gode råd for hjemmekino i 56kvm leilighet.

Skriv et svar
30.12.2004 22.43.25 #1 av 6
Postet av: NoFi
Hei.

Er det noen som har gode tips for hjemmekino her. Stua er 28kvm.
Lurer på å kjøpe et sånt Sony DAV 500W med trådløse bakhøyttalere.
Har fra før H/K DVD10 spiller.

Fått noen tips om å glemme det, og heller kjøpe en separat forsterker og en høyttalerpakke. Tenkte på Yamaha RXV 650 og en PSB Intro høyttalerpakke. Men er åpen for gode råd.

Tja....hva skal man satse på???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2004 11.43.28 #2 av 6
Postet av: Bombadil
Hvis du er interrisert i hjemmekino anbefaler jeg å gå for separat forsterker og dvd spiller. da vil du senere få det mye lettere med å bytte ut en av komponentene hvis du ønsker litt mer trøkk.

Hvor mye er du villig til å bruke??
Yamaha rx-v650 er en veldig bra forsterker som jeg selv er veldig fornøyd med.
Psb alpha intro pakken har jeg selv vurder men jeg tror kanskje ikke de gir nok trøkk. de er litt små. Men hifiklubben har mange fine høytallere som ikke er altfor dyre som f.eks. dali concept serien og gale høytallerne.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2004 12.45.49 #3 av 6
Postet av: mariusm
jeg kjøpte komplett pakke med separate komponenter. Yamaha Htib 1000. forsterkeren er ikke all verden, men dvd-spilleren er bra. I ettertid har jeg oppgradert frontene med B & W DM 602 S3, og forsterkeren greier å drive disse ganske bra. Er en stor fordel med sep. komponenter, i alle fall viss du har planer om å oppgradere ett hvert. Det neste på lista mi nå, er vel forsterker, deretter center.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2005 00.39.06 #4 av 6
Postet av: NoFi
Jo, hifi-klubben hadde de Dali Concept greiene, men de blir litt store og dominerende i rommet.

Dali Elegance så litt bedre ut, de tar ikke så mye plass men var ganske dyre. Så var det Cerwin Vega AVS5.1 som var rimelige og kompakte.

Så hadde de noe Aragon forsterker/DVD, noen som har hørt på de forsterkerne. Er de noe tess :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2005 12.18.06 #5 av 6
Postet av: mariusm
personlig er jeg ingen fan av cerwin vega. høyttalerene de lager er som regel lettdrevne, spiller mye bass (ikke hvis det er satelitter, da gjør subben det), men både bass, diskant og mellomtone er udetaljert. tror et høyttalersett fra gale vil være ett bedre valg, evt. dali hvis du legger litt mer penger i det.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2005 12.19.03 #6 av 6
Postet av: mariusm
når det gjelder forsterkeren så har jeg ikke hørt den, så det får jeg overlate til noen andre
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar