Logo

Glenn eller Roy - bestem dere...

Skriv et svar
16.08.2010 08.50.04 #1 av 3
Postet av: RuneW
Merkelige ting er i ferd med å skje med bladet Hjemmekino.

Samarbeidet med svenskene har gitt oss herlige, seriøse artikler av Glenn Olofsson.

På den helt andre siden er artiklene til Roy Ervin Solstad. Det er nesten utrolig hvor langt på "andre siden" denne mannen er i forhold til Glenn Olofsson. I siste nummer mener jeg han har gått for langt. Han har tydeligvis fått 100% frie tøyler og klarer å lire av seg at høyttalerkablene han testet tydelig forandret karakter etter mange timers (var det 50?) innspilling. Ting som lød hardt ble behagelig osv.

Påstander som at høyttalerkabler må spilles inn er i aller beste fall kontroversielt og jeg forstår ikke at han får boltre seg slik i et ellers mer eller mindre seriøst blad. Han er flink til å skrive, men jeg synes hans type "tester" hører hjemme i et mer "religiøst" HiFi-blad enn det Hjemmekino tar mål av seg til å være.

Å ha med to så ekstremt forskjellige skribenter i samme blad blir for meg veldig rart. Det er greit at at man har noe "takhøyde", men dette er et blad som bør ha en viss profil, ikke fremstå som en samling av motstridende leserinnlegg. Det blir litt liksom rart når den ene skribenten så glitrende forklarer hvorfor den andre skribenten opplever selvbedrag... Jeg synes Hjemmekino akkurat nå fremstår som veldig sprikende, men jeg håper og tror det "finner sin form" med tid og stunder.

Men rett skal være rett: All ære til Hjemmekino for svenskeimporten :D
---
RuneW
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.08.2010 15.58.46 #2 av 3
Postet av: MindWaste
Samarbeidet med svenskene har gitt oss herlige, seriøse artikler av Glenn Olofsson.


100% enig!
Det er en fryd å lese denne mannens artikler.
Artikkelserien om hjemmenettverk likeså.

Kabeltester sluttet jeg å bry meg om for lenge siden, jeg hopper glatt over disse artiklene i bladet...
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2010 12.37.26 #3 av 3
Postet av: orso
Glenn Olofsson sine artikler har vært svært gode. Men har egentlig Hjemmekino hadde en spesielt seriøs linje før han kom på banen? Det synes ikke jeg. Glenn Olofsson sine skriverier er i min øyne mer kommet inn fra siden som et alternativ. Og jeg har svært liten tro på at Hjemmekino vil bevege seg mer i den retningen. Problemet er for det første de vante skribentene ikke har tilstrekkelig med kunnskap. For det andre så kan det bli vrient med reklameinntekter. Et blad som fokuserer på det viktigste (høyttalere, plassering og akustikk) vil føre til mindre kjøp. Skal et blad med en seriøs profil og som står 100% på lesernes side kunne leve, så må nok abonnentsavgiftene bli langt høyere. Og ikke er det sikkert alle forhandlere ønsker å få sine produkter testet i slikt blad heller.
Desverre så er det kommersialismen som vil fortsatt råde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar