Logo

Gir canal digital kabel tv bra signal kvalitet med dekoder?

Skriv et svar
18.07.2006 21.26.45 #1 av 4
Postet av: Amadesus
Jeg har canal digital kabel tv abbonement i Trondheim og har abbonement på canal+ pakka, med den digitale dekoderen som fulgte med i starten. Det jeg lurer på er om jeg gjennom denne dekoderen vil få gode nok signaler til å se fotball og andre programmer i god kvalitet ved et kjøp av en ny plasma tv nå? Eller vil kvaliteten først bli akseptabel når det digitale bakkenettet er bygget ut?

Hilsen en som er veldig redd for å bli skuffet over dårlige tv bilder ved et kjøp av ny dyr tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2007 12.04.17 #2 av 4
Postet av: jensemann73
du vil få supre singnal om du ikke har for lang kabel mellom vegg kontakt å tv, med digital dekoder eller tuner vil det være digitalt
lyngdorf 2200 og B&W 703. Panasonic TH 42 plasma og panasonic 50 diga dvd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2007 08.24.19 #3 av 4
Postet av: kWern
Selv om dekoderen og signalet inn til dekoderen er digitalt, så bruker dagens dekodere fra CD scart-kabel til fjernsynet (samme gjelder GET). Altså blir bildet inn til TV et analogt 576i bilde. Det beste hadde naturligvis vært progressivt 576p over digital HDMI, men dette har ikke CD kommet med.

Bildet er på mange kanaler ganske hardt komprimert (skrekkeksempler er STAR, SHOWTIME og desverre; Discovery), men til tross for alt dette, synes jeg bildet er bedre enn via vanlig analogt kabel-TV. Du får også skikkelig widescreensignal på de fleste kanalene, og digital optisk lyd (med 5.1 lyd på filmkanalene fra CD, men litt omstendelig å velge dette).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2007 19.30.32 #4 av 4
Postet av: Amadesus
Jeg startet med dette spørsmålet for 1,5 år siden så det tok veldig lang tid å få svar, men takker for svarene likevel. Selv om de kom etter at jeg har kjøpt plasma tv for lenge lenge siden og har canal digital for lenge lenge siden også...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar