Logo

Førstegangskjøp av projektor

Skriv et svar
04.12.2011 14.20.31 #1 av 1
Postet av: padda
Hei dere som har peiling.
Har nylig flyttet inn i nytt hus, med endelig mulighet for å kunne ha en slags hjemmekino, så nå er det projektor-handling på gang!
Jeg har prøvd å sette meg inn i de forskjellige, men klarer ikke helt å ha oversikt, og vet derfor ikke hva jeg skal ha. Sist jeg satte meg litt inn i dette fikk jeg inntrykk av at den jeg skulle ha var en BenQ W6000 (eller vr det W5000?) men denne ser jeg ikke er til salgs lenger.
Om stuen:
Dette er en liten TV-stue i annen etasje, med vinduer på ene siden. Det blir ikke helt mørkt, derfor tenker jeg jeg må ha en projektor som er lyssterk. Lerret fulgte med huset, så det kommer jeg ikke til å kjøpe, og jeg innbiller meg det ikke er av helt topp-kvalitet. Projektoren som var her før, hang i et feste i en hylle som stikker ut fra bakveggen. Jeg kan altså enten henge den der, eller sette den på hyllen. Jeg har ca 4m fra hyllen til lerrettet, og lerrettet er ca 2,10 bredt.

Jeg er i utgangspunktet ute etter noe som er "godt nok", samtidig som jeg vil kjøpe noe som vil vare en stund. Jeg tenker meg å bruke mellom 10-12 tusen på projektoren. Bruken blir stort sett TV/DVD/BR.

Håper noen vil ta seg tid til å gi meg noen tips!

Paul
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar