Logo

Får ikke Dolby Digital fra S/PDIF

Skriv et svar
08.09.2007 00.13.44 #1 av 4
Postet av: TBJ
Har kjøpt meg hovedkort med optisk lydutgang.
Jeg har koblet den til anlegget mitt og bruker Media Player til å spille av film.
Men jeg får kun Dolby ProLogic. Ikke Dolby Digital.
Jeg har leitet og leitet, men finner ingen steder der jeg kan krysse av for å få DD.

Noen som kan hjelpe meg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2007 04.23.44 #2 av 4
Postet av: tor-ivar
Du trenger AC3 codec. Dvs at du trenger en pakke med codecs som funker bra til din PC. Jeg bruker KUN K-lite codec pack
mvh

Tor-Ivar
Google It!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2008 17.07.10 #3 av 4
Postet av: clinton
har etlignende problem..Får lyd men den hakker noe sykt..Dette skjer kun når jeg bruker dolby digital.
Noen som har noen tips jeg kan teste?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2008 21.43.51 #4 av 4
Postet av: petre2006
Ny oppdatert codec vil hjelpe på ja, og muligens ta en titt innpå kontrollpanelet for lyd hvilken samplingsfrekvens du bruker. Fiklet en god del med dette for to mnd siden, og mye er opptil hovedkort produsenten ELLER produsenten av onboard lyden. Det er en ca. 50% - 50% sjanse for at det enten er Realtek eller Creative.

Nå endte det med at jeg måtte velge 48KHz på onboard lydkortet jeg besatt den gangen. Gikk jeg opp, så begynte hakkingen og rapingen i lyden så det var nesten grunn til å skru av.

Hvis det er av interesse kan jeg anbefale hele den nye 3XXX serien til ATI skjermkortene, mens vi venter på Auzentech kommer med 'the real deal' iløpet av våren. Skjermkortene fra ATI har faktisk satt nVidia tilbake en hel generasjon, eller retteresagt, ATI er en hel generasjon bedre på dette med HD bilde enn hva nVidias' 9XXX serie er akkurat nå. Dette IGJEN skyldes ATI's fornying av AVIVO teknologien.

Før jeg prater meg HELT bort her, så var poenget mitt at du får 5.1 AC3 (Dolby Digital) ut på samme HDMI kabelen på disse nye skjermkortene fra ATI. Da slipper man S/PDIF. Så, når jeg nevnte Auzentech sin nyvinning senere i år, så er veien rimelig kort fra UT på ATI kortet og INN på Auzentech kortet og igjen UT fra Auzentech kortet til reciever OG igjen da sitte med 1080p og 7.1 Dolby True HD og/eller DTS Master audio.

Puh, ble mye her nå, beklager at jeg 'ødela' tråden litt, men håper det også var informativt. Leser om dette daglig, jeg er på vei til den ultimate HTPC ser dere ;-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar