Logo

får ikke Digital lyd

Skriv et svar
26.11.2006 22.16.29 #1 av 3
Postet av: JLmorten
Har en Yamaha Reciver, RX-V serien
Når jeg kjøpte den koblet jeg den opp med en Samsung dvd spiller som da skulle være bra, vant mange tester og kostet en del, men hadde kun Digital utgang med Optical. Fikk da ikke skikkelig lyd, dvs at den automatiske instillingene ikke funka, fan etter mye fram og tilbake til salgssted og andre med mere erfaring ut at Optical utgang ikke er det beste og satse på. Kjøpte ny DVD, en ny samsung, billig greie på Coop OBS for og teste om det fuket bedre med Coaxial til lyd.
Den funka fett, stiller seg altid inn på rette lydformatet, det som dvden jeg spiller har.
Har nå nettop kjøpt nytt tv, 42 plasma og kjøpte da også en ny dvd,, ville ha bedre kvalitet, kjøpe en Pioneer DV-490v
denne skal være svært bra. og er tilkoblet tv med HDMI og forsterkeren med Coaxial.
Men får kun sterolyd, den vil ikke spille DD, eller DTS
Har vert på meny og stilt inn at den sender lyd via digital utgang, og at den skal sende ut det formatet som er på dvd osv.
Og sett over alt på forsterkern igjen, rette kanalene osv.
Alt er innstilt riktig.
Får lyd ut via digitale utgangen og inn på forsterker, er eneste kabel tilkoblet,(Coaxial) men spiller kun 2 kanaler. Samme som første Samsungen jeg hadde.

Har også prøv en annen billig spiller av ukjent merke, den funka også fint.

Noen andre som har vært borti dette?



Er normalt an noen merker ikke funker sammen, men F... så forbanna drit sur eg blir, skal bytte inn den spillere, driter i om eg får en som har dårligere bilde kvalitet osv, hva pokker er poenget med bra bilde uten bra lyd :evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 15.03.37 #2 av 3
Postet av: JLmorten
Fant feilen
DVD spilleren skal settes til og sende Digital out, dette hadde eg gjort.
Så var det inne på instillingene for hdmi, der var det 3 valg.
1-LPCM, flerkanals lyd mikset ned til stereo
2- Auto, for spille dolby digital, DTS osv
3- off

her var feien, hadde stt den til auto, men skal stå i Off for og funke.. noe som er litt feil instruert da.
I Boka blir "OFF" beskrevet slik: Det sendes ikke digital lyd fra digitalutgangene.. :?

dårlige greier men funker fint nå
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 15.40.06 #3 av 3
Postet av: kjelle
var en kamerat av meg som hadde samme problem.men vi fikk fixa det etter en stund :) .rart egentlig at det er slik på desse pioneer spillerene.(han også hadde pioneer)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar