Logo

Få HDCP på dataskjerm eller gamle LCD/Plasma tv'er....

Skriv et svar
29.05.2007 17.53.17 #1 av 3
Postet av: Paul
Kom over dette på dingz.no og dette er jo noe som kan hjelpe flere tror jeg.
Jeg prøvde å bruke min dataskjerm men den viste jo ikke bilde men med denne adapteren bør det funke.
Skal bestille en når jeg får neste lønn he he.

HDCP står for «High bandwidth Digital Content protection», og er kort fortalt en standard som krypterer de digitale bilde- og lydsignalene som overføres via DVI og HDMI-kabelen.

I praksis betyr det at både avspillingsutstyret (for eksempel PS3-en, Blu-ray-spilleren eller HDTV-tuneren din) og flatTVen din må være HDCP-kompatible for å kunne snakke sammen.

Hvis dette ikke er tilfelle vil du nemlig ikke få noe TV-bilde.

Lang nese til deg med gammel TV=?Dette vil heldigvis ikke være et problem for deg med en ny flatTV, men var du blant de første som hang en flatTV på veggen i stua her til lands, ja, så er det mye som tyder på at flatTVen din ikke er HDCP-kompatibel.

Trikset er da å kjøpe en slik plugg fra HDfury.

Hva er det?Denne lille pluggen har nemlig HDCP innebygget, og dyttes enkelt på flatTVens VGA-inngang for å lure avspillingsenheten til å tro at TVen din både er heldigital og HDCP-kompatibel.

Fantastisk, ikke sant?

Link til hjemmesiden hvor den kan kjøpes/bestilles.
http://www.divineo.cn/cgi-bin/div-cn/vid-hdf.html
XBOX Live: Bajas
PS 3: Bajas75
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2007 18.13.34 #2 av 3
Postet av: Paul
Da var HDFury i hus og koblet til. Fungerte HELT utmerket, digg med 1080p. Bilder og teck spekk vil følge snart. Tok 3 dager fra bestilling til levering på dør med UPS.
XBOX Live: Bajas
PS 3: Bajas75
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2007 18.34.04 #3 av 3
Postet av: Rune
Utrolig egentlig at de klarer å konvertere denne i den lille dingsen der. For det må jo finnes en DAC i der, og den trenger jo strøm osv.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar